2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Egy hét múlva indítja első szállítmányát az ország ötödik magánvasútcége, a Train Hungary Magánvasút Kft. A cég két hét múlva már a Deutsche Bahnnak is dolgozik, ám működését nehezíti, hogy a bérelhető mozdonyok és vagonok száma szűkös – írta a Világgazdaság.

Három nagy projektet kíván indítani az idén a tavaly októberben bejegyzett Train Hungary Magánvasút Kft. A négy magánszemély tulajdonában lévő debreceni cég a hónap közepétől zúzott követ és ágyazati homokot szállít a Montávia Kft. megbízásából egy vasúti építkezésre. A feladat mintegy 400 millió forintot hoz Filep Ernő ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint.

A társaságnak egy dízelmozdonya és kilenc tartálykocsija van, a feladat teljesítéséhez ezek mellé további vagonokat kell bérelnie. Vélhetőleg szlovákiai és romániai cégektől kap segítséget, mert a hazai lehetőségek szűkösek. A MÁV Cargo Zrt. és a MÁV Zrt. tulajdonában lévő használaton kívüli gördülőállomány vagy túl rossz állapotú, vagy lejárt a fővizsgája. A Train ugyan felajánlotta a MÁV-nak, hogy néhányat felújít, majd ennek díját "lelakja", de még nem született megállapodás. A Trainnek legalább nyolcvan kocsira lenne szüksége.

A Deutsche Bahn (DB) megbízásából áprilistól közlekedtetne a cég hetente egy konténerszállító vonatpárt Hegyeshalom és Biharkeresztes között. A vonat Németországból Ausztrián és Magyarországon át juttatna Romániába újrahasznosítandó hulladékot. A munkára kétéves keretszerződést kötött a Train.

A cég a MÁV-val tárgyal mozdonybérlésről vagy vontatási szolgáltatás igénybevételéről. Filep Ernő szerint nem járható út, ha a hazai magán-vasúttársaságok egymástól, a MÁV-tól vagy a MÁV Cargótól akarnak piacot elvenni. Ha időben nem fognak össze, mindannyiukat - még a MÁV Cargót is - kiszoríthatják a megjelenő német és román vasútcégek - számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!