A beruházó és az önkormányzat még az év elején állapodott meg arról, hogy az óriásberuházás akkor valósulhat meg a dél-alföldi város ipari parkjában, ha a Biofuels térítésmentesen 10,5 hektáros közművesített területet kap, amelyre kiépül az oda vezető út, illetve az ipari vágány. A napokban véglegessé vált, hogy az összesen 3,5 kilométer hosszú, 650 millió forintba kerülő elkerülő utat a dél-alföldi operatív program keretében, központi források segítségével építik meg.
A város a beruházáshoz 97,5 millió forinttal járul hozzá. A polgármesteri hivatalban elmondták: ezzel párhuzamosan elkezdődött az iparvágány kiépítésének előkészítése is. Csupán még arról nem született végleges döntés, hogy a már évek óta nem használt síneket felújítják és meghosszabbítják, vagy teljesen új nyomvonalat építenek ki.
A Biofuels azért ragaszkodott az iparvágány kiépítéséhez, mert a gyár 200-250 kilométeres körzetéből, többek között Romániából, vasúton szállítja majd a gyárba az alapanyagot. Ugyancsak a vasúti szállításra alapoznak a készülő présüzem, illetve az erőmű között, sőt a Hódmezővásárhelyen előállított nyersolajat is így juttatják majd az ausztriai feldolgozókba.
A beruházó az önkormányzattal kötött szerződésben azt vállalta, hogy amennyiben teljesítik a feltételeit, 2009-re felépíti az évente félmillió tonna napraforgót és szóját feldolgozó présüzemet, valamint egy ezt kiszolgáló kis erőművet. Legkésőbb 2010-re pedig elkészül a 25 megawattos erőmű, valamint a biodízel-finomító is, írja a Napi Gazdaság.