A közép- és nagyvállalati PC-k kétharmadához van már internetes kapcsolat
Telítődési szakaszba jutott a vállalati internet-csatlakozások kiépítése, s a továbbiakban a cégek inkább a meglévő csatlakozási lehetőségek minőségi javítására fektetik a hangsúlyt. A közép- és nagyvállalatoknál PC-vel rendelkező dolgozók kétharmadának van internetes csatlakozási lehetősége a munkahelyén, amit döntő részt e-mailezésre használnak. A Magyar Infokommunikációs Jelentésből kitűnik, hogy idén áprilisban a vizsgált vállalati körben közel 70 százalékos volt az internet-elterjedtség. Az idei évre tervezett csatlakozás-kiépítéseket tekintve decemberre ez az arány már 80 százalékra emelkedik majd. A szegmenseket egyenként elemezve az látszik, hogy a nagyvállalatok 98,5 százaléka már rendelkezik internet-csatlakozással, vagyis ez a piac már telítődött, s a kiépítés aránya már a közép- és kisvállalati körben is lassul, de közel azonos szinten áll.Van viszont még mit tenni annak érdekében, hogy az adatforgalom felgyorsuljon. Jelenleg a cégek 76 százaléka még csak maximum 64 kbps sebességgel tud felcsatlakozni a világhálóra. 43 százalékuk ISDN?t, 36,3 százalékuk analóg modemet használ. A többi, jóval nagyobb sebességet lehetővé tévő megoldás (optikai kábel, bérelt vonal, TV-kábel stb.) elterjedtsége még alacsony.
Év végére minden második cégnek lehet saját weboldala
Az internet kapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százaléka már rendelkezik honlappal, azonban ez a teljes vállalati szférára vetítve csak 32 százalék, ami mintegy 9.950 vállalati weblapot jelent.A céges honlapok penetrációjának növekedése - ellentétben az internet elterjedésével - még az intenzív növekedés fázisában van, a saját weblappal még nem rendelkezők közel fele erre az évre tervezi a fejlesztést, megközelítve ezzel az 50 százalékos penetrációs szintet (48,5 százalék).A közép- és nagyvállalati honlapokat jellemzően a cégek munkatársai (44 százalék) vagy kisvállalkozások (35 százalék) fejlesztik - webdesign-, reklámügynökségek és internetes tanácsadók csak minden tizedik esetben kapnak megbízást. A meglévő oldalakon jellemzően a hagyományos prospektus jellegű tartalmak dominálnak, az interaktív és online szolgáltatások ritkák, az e-commerce funkciók is csak elvétve fordulnak elő (8 százalék).Internet kapcsolataikra a 10 fő feletti cégek idén mintegy 14 milliárd forintot fordítanak.
Magyar Infokommunikációs Jelentés
Magyar Infokommunikációs Jelentés 2
Magyar Infokommunikációs Jelentés 3
Magyar Infokommunikációs Jelentés 4
Magyar Infokommunikációs Jelentés 5
Magyar Infokommunikációs Jelentés 6
Magyar Infokommunikációs Jelentés 7
Magyar Infokommunikációs Jelentés 8
Magyar Infokommunikációs Jelentés 9
Infokommunikáció helyzete Magyarországon
A BellResearch és a Think Consulting elkészítette az első "Magyar Infokommunikációs Jelentést".