3p

A BellResearch és a Think Consulting elkészítette az első "Magyar Infokommunikációs Jelentést".

A közép- és nagyvállalati PC-k kétharmadához van már internetes kapcsolat

Telítődési szakaszba jutott a vállalati internet-csatlakozások kiépítése, s a továbbiakban a cégek inkább a meglévő csatlakozási lehetőségek minőségi javítására fektetik a hangsúlyt. A közép- és nagyvállalatoknál PC-vel rendelkező dolgozók kétharmadának van internetes csatlakozási lehetősége a munkahelyén, amit döntő részt e-mailezésre használnak. A Magyar Infokommunikációs Jelentésből kitűnik, hogy idén áprilisban a vizsgált vállalati körben közel 70 százalékos volt az internet-elterjedtség. Az idei évre tervezett csatlakozás-kiépítéseket tekintve decemberre ez az arány már 80 százalékra emelkedik majd. A szegmenseket egyenként elemezve az látszik, hogy a nagyvállalatok 98,5 százaléka már rendelkezik internet-csatlakozással, vagyis ez a piac már telítődött, s a kiépítés aránya már a közép- és kisvállalati körben is lassul, de közel azonos szinten áll.Van viszont még mit tenni annak érdekében, hogy az adatforgalom felgyorsuljon. Jelenleg a cégek 76 százaléka még csak maximum 64 kbps sebességgel tud felcsatlakozni a világhálóra. 43 százalékuk ISDN?t, 36,3 százalékuk analóg modemet használ. A többi, jóval nagyobb sebességet lehetővé tévő megoldás (optikai kábel, bérelt vonal, TV-kábel stb.) elterjedtsége még alacsony.

Év végére minden második cégnek lehet saját weboldala

Az internet kapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százaléka már rendelkezik honlappal, azonban ez a teljes vállalati szférára vetítve csak 32 százalék, ami mintegy 9.950 vállalati weblapot jelent.A céges honlapok penetrációjának növekedése - ellentétben az internet elterjedésével - még az intenzív növekedés fázisában van, a saját weblappal még nem rendelkezők közel fele erre az évre tervezi a fejlesztést, megközelítve ezzel az 50 százalékos penetrációs szintet (48,5 százalék).A közép- és nagyvállalati honlapokat jellemzően a cégek munkatársai (44 százalék) vagy kisvállalkozások (35 százalék) fejlesztik - webdesign-, reklámügynökségek és internetes tanácsadók csak minden tizedik esetben kapnak megbízást. A meglévő oldalakon jellemzően a hagyományos prospektus jellegű tartalmak dominálnak, az interaktív és online szolgáltatások ritkák, az e-commerce funkciók is csak elvétve fordulnak elő (8 százalék).Internet kapcsolataikra a 10 fő feletti cégek idén mintegy 14 milliárd forintot fordítanak.


Magyar Infokommunikációs Jelentés

Magyar Infokommunikációs Jelentés 2
Magyar Infokommunikációs Jelentés 3
Magyar Infokommunikációs Jelentés 4
Magyar Infokommunikációs Jelentés 5
Magyar Infokommunikációs Jelentés 6
Magyar Infokommunikációs Jelentés 7
Magyar Infokommunikációs Jelentés 8
Magyar Infokommunikációs Jelentés 9

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!