A minisztérium honlapján szereplő javaslat szerint az idén szeptember 1-jétől - a hitelezők védelme érdekében - a következő céginformációk lesznek ingyenesek: egy cégnek a cégjegyzékben szereplő fennálló vagy törölt adatai, valamint a bejegyzési (változásbejegyzési) kérelem elektronikusan rögzített, még be nem jegyzett adatai; a cég elektronikusan nyilvántartott - számviteli törvény szerinti - beszámolója; csoportosított céginformációként a cég jelenlegi vagy törölt vezető tisztségviselője, felügyelőbizottsági tagja egyéb cégben fennálló vagy fennállt vezető tisztségviselői, bárki felügyelőbizottsági tagsági minősége, valamint a minősített többséget biztosító befolyással rendelkező tag egyéb cégben fennálló vagy fennállt tulajdonosi minősége.
A kérelmet a céginformációs szolgálathoz - www.irmcegszolgalat.hu - kell eljuttatni elektronikusan, a szolgálat honlapján megtalálható blanketta kitöltésével. A továbbításhoz nem kell elektronikus aláírás, viszont meg kell adni azt az e-mail címet, ahova a szolgálat megküldi a választ. A rendelettervezet szerint az ingyenes céginformációk száma nem korlátozott.
A cégtörvény viszont lehetővé teszi, hogy a számítógépes rendszer használati költségeit ilyenkor is elkérje a szolgálat. A szolgálat költségtérítéseit tartalmazó 2006-os rendelet szerint havi 15 lekérdezés teljesen ingyenes, míg afelett rendszerhasználati díjat kell fizetni. Ez utóbbi szöveges információ esetén darabonként bruttó 180, képi információt tartalmazó adatok esetében pedig 384 forint kérelmenként.