2p

A rendszeresen internetezők több mint 60 százaléka szerzi be utazási információit az internetről, sőt 28 százalékuk az utazás fontosabb kellékeit - repülőjegy, szálloda - is számítógépén keresztül foglalja le derül ki egy friss felmérésből.

Az utazási szokások és az internet magyarországi kapcsolatáról készített felmérésből kiderül, hogy az interneten könnyen beszerezhető áruk és szolgáltatások rangsorában az utazással kapcsolatos vásárlások, a banki szolgáltatások, a könyvek, a zenei árucikkek után a negyedik legkeresettebb online termékké lépett elő Magyarországon.

Az utazási irodák szakembereinek tanácsára várhatóan még sokáig szüksége lesz az utazóknak - véli Tuboly József, a British Airways kereskedelmi és marketing igazgatója. A megkérdezetteknek ugyanis csak 3 százaléka szervezi és foglalja teljes utazását online módon. Ezt az arányt nem haladja meg a fakultatív programok, autóbérlés és transzferek internetes foglalása sem, az évek óta fokozatosan növekvő tendencia ellenére sem.

A felmérés adatai szerint a legtöbb magyar internetes utas (31 százalék) az adott desztináció rákeresésével, 30 százalék az utazásra szakosodott oldalakról, 18 százalék az utazási irodák oldalairól tájékozódik. Az interneten szörföző magyar utazók preferencialistáján elsősorban, azaz 49 százalékkal az európai kontinens kedvelt turistahelyei szerepelnek. A leggyakrabban látogatott Anglia, Görögország és Spanyolország hármasát Németország és Franciaország követi.

Az internethasználati szokásaink világháló terjedésével és az iparág technológiai fejlődésével párhuzamosan változtak. Kezdetekben ugyanis az internet elsősorban egy új tájékozódási, információs csatorna volt. Napjainkra azonban már interaktív szórakozási, szabadidős, oktatási, kereskedelmi, munka- és igazgatási felületté vált, amely egyre nagyobb szerepet tölt be modern mindennapokban. Ezt támasztja alá a British Airways és a Nagyutazás.hu felmérése is, amely szerint a megkérdezettek 54 százaléka legalább napi fél órát, 33 százalékuk pedig több mint két órát tölt internetezéssel. Ez annak is köszönhető, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka már nemcsak a munkahelyén tud internetezni, de saját előfizetéssel is rendelkezik. A felmérésben 600 rendszeres internetezőt kérdeztek meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!