Az elmúlt öt-hat évben nagyon felkapott lett az ingatlan téma az interneten, ami már 2005-ben is egyre többször jelentett nehézséget az ingatlan.lap.hu oldal szerkesztésében, hiszen a megjelenített linkek száma nagyon megnőtt. 2005 tavaszára már mintegy 1000 internetcím szerepelt a Startlap szerkesztősége által szerkesztett oldalon.
"Először azzal próbálkoztunk a linkek szelektálása érdekében, hogy csak egy egyszeri éves díj befizetésével maradhattak fent a címek az oldalon, a linkek pedig ekkortól fogva a megrendelések sorrendjében szerepeltek a dobozokban" - mondja Palocsay Géza, az új típusú értékesítés ötletgazdája, a Sanoma Budapest szolgáltatásértékesítési menedzsere. Az intézkedés hatására a szakmai címek száma 2-3 ezerre optimalizálódott, ami megnövelte az oldal értékét, használhatóságát.
Időközben azonban a későbbi hirdetők szerettek volna feljebb kerülni a hirdetési dobozokban. Ennek a problémának a megoldására szintén a Sanoma által működtetett TeszVesz aukciós site-ot használták. A hirdetők az első öt hely megszerzéséért licitálhattak, az nyert, aki a legmagasabb összeget ajánlotta. A két héten át tartó aukciókon 6 doboz 5-5 linkhelyére lehetett licitálni, összesen 30 aukciót indított el a szerkesztőség. A licitek zárására jelentősen megemelkedtek a hirdetési helyek árai: volt olyan doboz, ahol az első hely ára a kezdeti 2 500 forintról 150 500 forintra ment fel.
Internetes aukción értékesítette hirdetési felületeit a Sanoma
Magyarországon még egészen újszerű – külföldön a Google által viszont már használt – technikával, internetes aukció útján értékesített hirdetési felületeket a Sanoma Budapest Új Média Divíziója a házon belül szerkesztett ingatlan.lap.hu weboldalra. Az aukció sikerét bizonyítja, hogy sok esetben a kikiáltási ár hatvanszorosáért kelt el a hirdetési felület.