2p

Aláírták a Magyar Reklámetikai Kódex átdolgozott változatát. A Kódexbe most először új elemként bekerültek az internetre, illetve az interneten használatos valamennyi reklámeszközre vonatkozó szabályozások.

Pénteken aláírták a Magyar Reklámetikai Kódex átdolgozott változatát. A Kódexbe most először új elemként bekerültek az internetre, illetve az interneten használatos valamennyi reklámeszközre vonatkozó szabályozások. Ezek közül az egyik legfontosabb az elektronikus levélben érkező kéretlen reklámküldemények, az ún. spam-ek kérdésének rendezése.

A Kódex a reklám fogalmát egyértelműen kiterjeszti az interneten használható valamennyi reklámeszközre és kiemelten foglalkozik az internetre vonatkozó előírásokkal. Az átdolgozott Kódexet a Magyar Reklámszövetség Etikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklám Testület közösen vizsgálta felül, az internetre vonatkozó szabályozásokat pedig a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Direktmarketing Szövetség, valamint a Reklám Világszövetség szakértői dolgozták ki.

A legfontosabb kérdések egyike is bekerült, hogy az elektronikus levélbe elküldött reklám csak olyan felhasználóhoz juttatható el, aki ehhez előzetesen hozzájárult. A szabályozás kitér arra is, hogy az e-mailben küldött reklámok a felhasználó engedélyének megfelelő mennyiségben és gyakorisággal küldhetők. Az aláírók szándéka, hogy az e-mailes reklámokat megszabadítsák a kéretlen küldeményektől, az ún. spam-ektől, és így a felhasználók számára átlátható viszonyokat teremtve élhessenek a reklámozók ezzel a hirdetési lehetőséggel.

A Kódexben fontos szerepet kapott emellett a gyermekeknek szóló reklámok tartalma.
Bekerült továbbá egy a pontos és hiteles tájékoztatásra vonatkozó rész, ami az internetes kereskedelemhez kapcsolódó reklámok miatt lényeges, hiszen itt a felhasználó kizárólag a hirdetés alapján dönt a vásárlásról (pl. áruküldés).

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!