Pénteken aláírták a Magyar Reklámetikai Kódex átdolgozott változatát. A Kódexbe most először új elemként bekerültek az internetre, illetve az interneten használatos valamennyi reklámeszközre vonatkozó szabályozások. Ezek közül az egyik legfontosabb az elektronikus levélben érkező kéretlen reklámküldemények, az ún. spam-ek kérdésének rendezése.
A Kódex a reklám fogalmát egyértelműen kiterjeszti az interneten használható valamennyi reklámeszközre és kiemelten foglalkozik az internetre vonatkozó előírásokkal. Az átdolgozott Kódexet a Magyar Reklámszövetség Etikai Bizottsága és az Önszabályozó Reklám Testület közösen vizsgálta felül, az internetre vonatkozó szabályozásokat pedig a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete, a Magyar Direktmarketing Szövetség, valamint a Reklám Világszövetség szakértői dolgozták ki.
A legfontosabb kérdések egyike is bekerült, hogy az elektronikus levélbe elküldött reklám csak olyan felhasználóhoz juttatható el, aki ehhez előzetesen hozzájárult. A szabályozás kitér arra is, hogy az e-mailben küldött reklámok a felhasználó engedélyének megfelelő mennyiségben és gyakorisággal küldhetők. Az aláírók szándéka, hogy az e-mailes reklámokat megszabadítsák a kéretlen küldeményektől, az ún. spam-ektől, és így a felhasználók számára átlátható viszonyokat teremtve élhessenek a reklámozók ezzel a hirdetési lehetőséggel.
A Kódexben fontos szerepet kapott emellett a gyermekeknek szóló reklámok tartalma.
Bekerült továbbá egy a pontos és hiteles tájékoztatásra vonatkozó rész, ami az internetes kereskedelemhez kapcsolódó reklámok miatt lényeges, hiszen itt a felhasználó kizárólag a hirdetés alapján dönt a vásárlásról (pl. áruküldés).
Internetes reklámok szabályozása
Aláírták a Magyar Reklámetikai Kódex átdolgozott változatát. A Kódexbe most először új elemként bekerültek az internetre, illetve az interneten használatos valamennyi reklámeszközre vonatkozó szabályozások.