Az egykori brit telekommunikációs monopólium, amely most ahhoz az egyre növekvő taglétszámú európai "klubhoz" csatlakozott, melynek tagjai szolgáltatásaikat megnégyszerezve kínálják, bejelentette, hogy a BT Vision nevű internetes tévé adása kezdetben a már meglévő szélessávú vásárlóknak "jár", és egyelőre nem lesz kötelező havi előfizetési díja.
A BT eddig vonalas és mobil-telefonálási lehetőséget, valamint internetszolgáltatást kínált Nagy-Britanniában; a BT Vision arra irányuló kísérlet, hogy növelje a cég bevételeit és erősítse vásárlói hűségét azon a piacon, ahol egyre több az "ingyenes" ajánlat.
"A BT Vision ideális választás azoknak, akik nagyobb választékra vágynak, mint amit a Freeview kínál, de ezért nem kívánnak drága, hosszú időre lekötelezettséget jelentő előfizetési szerződést kötni" - állítja Ian Livingston, a BT Retail vezérigazgatója. A szolgáltatás vételéhez szükséges - egyébként 199 font értékű - set-top boxot a társaság ingyen bocsátja már meglévő vagy 18 hónapos szerződést kötő előfizetői számára.
A tévénézők választhatnak: egyenként fizetnek a letöltött filmekért vagy előfizetnek a havi szolgáltatásra. A BT tartalomszolgáltatási szerződést kötött számos hollywoodi stúdióval, hanglemezgyártóval, dokumentumfilm- és gyermekprogram-készítővel; a szoftvert a Microsoft adja.
Jövőre a BT Vision interaktív szolgáltatásokkal is kibővül: felhasználói a programok nézése közben kapcsolatba léphetnek egymással, szavazhatnak, játszhatnak majd.