2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektronikus kereskedelem dinamikus növekedése mellett állandó téma a felhasználók félelme a személyes adatok kezelését illetoen. Az internetes védjegyprogramok emblémáival honlapokon a felhasználó biztos lehet abban, hogy a kereskedoi gyakorlat megfelel a legszigorúbb adatvédelmi szabályoknak.

A védjegyprogramokat muködtető szervezetek rendszeresen ellenőrzik a kereskedők folyamatait, adatbiztonsági és adatvédelmi intézkedéseit és szabályzatait. Emellett próbavásárlásokat is végeznek, valamint nyomon követik a mintaadatok áramlását. A vállalatoknak önállóan kell a szabályzataikat kialakítaniuk, ezeknek azonban meg kell felelnie az előírásoknak. A szabályzatok és a gyakorlat ellenőrzésén túl a szervezetek a viták megoldását is szorgalmazzák, és végső esetben a renitens kereskedőkkel szemben eljárást kezdeményeznek.

A védjegyprogramoknak két fő csoportját különböztethetjük meg: az első az adatvédelemre (pl.: TRUSTe, BBBOnLine, Secure Assure, PrivacyBot) a második tágabb értelemben, az e-kereskedelemre helyezi a hangsúlyt (pl.: BetterWeb, WebTrust). Tehát míg az adatvédelmi védjegyek esetében a kereskedőnek a személyes adatok kezelése terén kell megfelelnie, addig az e-kereskedelmi védjegyeknél a javak szállítását, számlázását, stb. is auditálják. Az adatvédelmi védjegyek közé tartoznak a gyerekek jogait védő programok (TRUSTe Children's Privacy Seal, BBBOnLine Kid's Privacy Seal), melyek a szülői beleegyezés mellett akár az érthető nyelvet, a linkek és e-mailek korlátozását is megkövetelik. Az un. Safe Harbor védjegyek (TRUSTe EU Safe Harbor, BBBOnLine) az Európai Unió Adatvédelmi rendelete szerinti adekvát státuszt tanúsítják, mely a személyes adatok áramlását teszi lehetővé az Egyesült Államok és az Unió között.

Az internetes védjegyprogramok nem borítják fel a kereskedők költségvetését, a jutalékok mértéke általában a forgalom függvényében változik, így a programban való részvétel a kis cégek számára is lehetséges. A védjegyprogramok meglehetősen elterjedtek, főleg az egyesült államokbeli és nemzetközi dotcomok körében (a TRUSTe hálózata például több mint kétezer vállalatból áll). A három jelenleg leglátogatottabb site - az AOL, a Yahoo! és az MSN - adatvédelmi szabályzatát is a TRUSTe tanúsítja. Ugyanakkor, mivel a részvétel önkéntes, a cégek csodbejutásakor a személyes adatok további sorsa igencsak kétséges.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!