Bár abszolút értékben Ázsia a világ legnagyobb szélessávú piaca, penetráció terén messze elmarad Európától és az Egyesült Államoktól mindössze 3,6 százalékos értékével - közli egy friss felmérés alapján a Reuters.
A kelet-ázsiai régióban mintegy 1,4 milliárd mobilelőfizető él, ez a globális piac csaknem felét (42 százalék) teszi ki, s az érték előrejelzések szerint két éven belül átlépi az ötven százalékos lélektani határt. Indiában és Kínában összesen mintegy kilencszázmillió előfizető él, ami a világ összes mobiltulajdonosának a negyede.
Indiában minden hónapban kilencmillió új mobilelőfizetési szerződést kötnek, ami még a kínai adatnál is több, ezért is meglepő, hogy a világ második legnépesebb országában mindössze tizenegymillióan rendelkeznek internethozzáféréssel. Szakértők szerint egyes szegényebb régióbeli országokban az internetelérés - főleg a szélessávú - még mindig drága mulatságnak számít, ezért Ázsián belül is hatalmas különbségek figyelhetők meg e téren.