Az európai márkaversenyben német és brit cégek taroltak: Németország tíz legértékesebb márkájának összértéke 153 milliárd euró, a brit első tíz 146 milliárd eurót ér.
A neves márkákat forgalmazó cégek rangsorában is a Nokia áll az élen, a második a Louis Vuitton Moet-Hennessy 34,91 milliárd euróval, a harmadik Vodafone 24,13 milliárddal, a negyedik a Telefonica 22,55 milliárddal, az ötödik a Unilever 21,64 milliárddal.
A márkákat tekintve nagy különbségek vannak Európa keleti és nyugati fele között: Németország, Nagy-Britannia és Franciaország márkái teszik ki a vizsgált 24 ország csúcsmárkáinak 46 százalékát, további 44 százalék jut hét országra, a kelet-európai országok főként nemzetközi márkákkal képviseltetik magukat a versenyben. Kivételt képez az OTP bank, az orosz Beeline távközlési vállalat, és a Gorenje szlovén háztartásigép-gyártó. Ezek példaképül szolgálhatnak a többiek számára.
A felmérésben 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg az érték szempontjából a kutatók.
Szeptember elején az intézet már közzétette, hogy az OTP Bank a legértékesebb magyar védjegy, megelőzve a Szerencsejátékot, a Mol-t, a Danubius Hotels Groupot és a Magyar Postát. Az intézet hatvan magyar védjegyet vizsgált.