Nem mindennapi üzletet kötött a McDonald's és az egyik floridai iskola: az étteremlánc segítségével nyomtatják ki az iskolások 2007-2008-as évi bizonyítványát. A szemfüles vállalat a jól ismert bohóc figurája mellett egy Happy Meal kuponnal is megjutalmazza a tanulókat.
A reklámfelület a gyakori elérések miatt csupán fillérekbe kerül a cégnek, mivel – a hazai gyakorlattól eltérően - évente három-négy alkalommal kell hazavinniük és aláíratniuk a kisiskolásoknak a bizonyítványt. A 27 ezer nebuló közül azok, akik csupa jó jegyet szereztek, és mindössze egy-két alkalommal hiányoztak, és alá is íratták a hivatalos dokumentumot, bemutatás ellenében ingyen juthatnak hozzá a cég gyerekmenüjéhez.
A furcsa ötlet számos csoportnál heves ellenérzéseket váltott ki. "Nagyon sok vállalat hirdet közvetlenül az iskolákban, de a McDonald's megoldása felettébb újszerű" - fogalmazott diplomatikusan a reklámmentes gyermekkorért kampányolók vezetője, Susan Linn. A vezető szerint a cég megkerüli a szülőket, valamint a szülői kontrollt azzal, hogy közvetlenül az értesítő füzeten keresztül éri el a kicsiket és ösztönzi őket jó teljesítményre egy menüért cserébe.
Az iskola szóvivője elmondta, nem ez az első eset, hogy hirdetés jelenik meg a bizonyítványokon. Korábban a Pizza Hut szponzorálta a nyomtatást. Hozzátette, a korábban már bevett gyakorlatban mindössze egyetlen egy szülői kifogás érkezett a bizonyítvány reklámfelületként kezelése miatt.
De nem minden szülő ennyire elnéző a sajátos hirdetési formákkal szemben. Az reklámok ellen tüntető anyukák egyike heves nemtetszésének adott hangot. "Egész évben keményen tanult a lányom és most úgy érzi, megérdemli a McDonald's-től díját a jó teljesítményért. Ebben a helyzetben ugyanakkor rám néz a gyerek rossz szemmel, mert azt magyarázom neki, hogy a családunk nem eszik szemetet" - fogalmazott az anyuka.
A gyorsétterem hálózat tavaly csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amely csökkentené a 12 év alatti gyerekeknek szóló reklámok számát. A vállalat szóvivője elmondta, cégük nem hirdet az iskolákban, de a jövőben is támogatja a korábbi évekhez hasonlóan az oktatás ügyét. A gyerekek pedig dönthetnek, melyik Happy Meal menüt választják, a zsírban gazdagabb sajtburgeres változatot (660 kalória, 25 gramm zsír) vagy a csirkefalatokat (375 kalória, 13,5 gramm zsír).
Menedzsment Fórum