3p

Újabb felületet talált a McDonald's hogy elérje a legfiatalabbakat. A gyorsétterem-óriás bizonyítványokon ajánl Happy Meal kupont a jól tanuló nebulóknak.

Nem mindennapi üzletet kötött a McDonald's és az egyik floridai iskola: az étteremlánc segítségével nyomtatják ki az iskolások 2007-2008-as évi bizonyítványát. A szemfüles vállalat a jól ismert bohóc figurája mellett egy Happy Meal kuponnal is megjutalmazza a tanulókat.

A reklámfelület a gyakori elérések miatt csupán fillérekbe kerül a cégnek, mivel – a hazai gyakorlattól eltérően - évente három-négy alkalommal kell hazavinniük és aláíratniuk a kisiskolásoknak a bizonyítványt. A 27 ezer nebuló közül azok, akik csupa jó jegyet szereztek, és mindössze egy-két alkalommal hiányoztak, és alá is íratták a hivatalos dokumentumot, bemutatás ellenében ingyen juthatnak hozzá a cég gyerekmenüjéhez.

A furcsa ötlet számos csoportnál heves ellenérzéseket váltott ki. "Nagyon sok vállalat hirdet közvetlenül az iskolákban, de a McDonald's megoldása felettébb újszerű" - fogalmazott diplomatikusan a reklámmentes gyermekkorért kampányolók vezetője, Susan Linn. A vezető szerint a cég megkerüli a szülőket, valamint a szülői kontrollt azzal, hogy közvetlenül az értesítő füzeten keresztül éri el a kicsiket és ösztönzi őket jó teljesítményre egy menüért cserébe.

Az iskola szóvivője elmondta, nem ez az első eset, hogy hirdetés jelenik meg a bizonyítványokon. Korábban a Pizza Hut szponzorálta a nyomtatást. Hozzátette, a korábban már bevett gyakorlatban mindössze egyetlen egy szülői kifogás érkezett a bizonyítvány reklámfelületként kezelése miatt.

De nem minden szülő ennyire elnéző a sajátos hirdetési formákkal szemben. Az reklámok ellen tüntető anyukák egyike heves nemtetszésének adott hangot. "Egész évben keményen tanult a lányom és most úgy érzi, megérdemli a McDonald's-től díját a jó teljesítményért. Ebben a helyzetben ugyanakkor rám néz a gyerek rossz szemmel, mert azt magyarázom neki, hogy a családunk nem eszik szemetet" - fogalmazott az anyuka.

A gyorsétterem hálózat tavaly csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amely csökkentené a 12 év alatti gyerekeknek szóló reklámok számát. A vállalat szóvivője elmondta, cégük nem hirdet az iskolákban, de a jövőben is támogatja a korábbi évekhez hasonlóan az oktatás ügyét. A gyerekek pedig dönthetnek, melyik Happy Meal menüt választják, a zsírban gazdagabb sajtburgeres változatot (660 kalória, 25 gramm zsír) vagy a csirkefalatokat (375 kalória, 13,5 gramm zsír).

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!