A megállapodás keretében a Cisco megközelítőleg 215 millió dollárt fizet a PostPath teljes részvénycsomagjáért. A szokásos szerződéskötési feltételek szerint létrejövő ügylet lezárására várhatóan a Cisco 2009-es üzleti évének első negyedévében kerül sor.
„A PostPath felvásárlása beleillik a vállalat azon stratégiájába, amely egy integrált együttműködési platform kifejlesztését tűzte ki célul. E platformmal tényleges javulás érhető el a munkahelyi kommunikációban, és a felhasználói élmény is javul” – nyilatkozta Doug Dennerline, a Cisco együttműködéses alkalmazások részlegének első elnökhelyettese.
A PostPath felvásárlása újabb példa a Cisco három pilléren - fejlesztés, felvásárlás, partnerség - nyugvó innovációs stratégiájára, amelynek célja a meglévő termékkategóriák bővítése és az új piacokon való megjelenés, áll a társaság közleményében.
Szoftverstratégiájának részeként a Cisco saját a saját szoftverfejlesztés mellett gyakran él az akvizíciók lehetőségével is. A legutóbbi felvásárlások közé tartozik a WebEx, az IronPort, valamint a Securent vállalatok akvizíciója is.