2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ismét meghirdették értékesítésre a győr-péri repülőteret, a működéshez szükséges építményeket és a működtető kft. 100 százalékos üzletrészét a tulajdonosok, a győri, a Győr-Moson-Sopron megyei és a péri önkormányzat - tájékoztatták a győri önkormányzatnál az MTI-t kedden.

A kétfordulós pályázat újbóli meghirdetésére azért került sor, mivel a januárban kiírt pályázatra május 4-ig, az első forduló határidejéig nem jelentkezett érdeklődő. A mostani pályázat tartalmilag nem tér el az előzőtől, az eladást ugyanazokhoz a feltételekhez kötik a tulajdonosok, mint korábban - közölte Domanyik Eszter, a győri önkormányzat kommunikációs referense az MTI érdeklődésére.

Az értékesítés célja a repülőtér fejlesztése. Ez az egyik követelmény, amelyet a lehetséges vevővel szemben támasztanak, a másik pedig az, hogy az új tulajdonosnak vállalnia kell, hogy hosszú távon repülőtérként üzemelteti a létesítmény-együttest. A leendő vevőnek a továbbiakban is biztosítania kell az Audi számára a repülőtér működését, mivel a létesítmény tulajdonosai 2003-ban erre garanciát vállaltak, amikor az Audi csaknem 1 millió euróval járult hozzá a repülőtér fejlesztéséhez. Akkor az Audi a napi repülőforgalom biztosítását kérte németországi központja, Ingolstadt és Pér között a győri gyár munkatársai számára.

A pályázat első fordulójában jogi személyek, konzorciumok vehetnek részt. A pályázóknak egyebek között ismertetniük kell öt évre szóló infrastrukturális fejlesztésekre vonatkozó terveiket és a repülésbiztonságra, a környezetvédelemre vonatkozó elgondolásaikat. A második fordulóra a jelenlegi tulajdonosok hívják meg azokat a pályázókat, akik az első fordulóban kedvező elbírálásban részesültek.

A péri repülőtéren tavaly 4000 gép indult, illetve landolt - mondta Vadász László, a Győr-Pér Repülőtér Kft. ügyvezető igazgatója korábban az MTI-nek. A repülések döntő többsége üzleti célú, illetve cargo repülés. 2008-ban a repülések szerkezete némileg változott, a teheráru-szállítás vált hangsúlyosabbá. Menetrend szerinti személyszállító járatok viszont nincsenek, mivel a jelenlegi pályaméret nem teszi lehetővé a gazdaságosan működtethető 150-180 személyes gépek fogadását. Ezért lenne szükség egyebek között megfelelő méretű futópályára, továbbá gurulóutakra, új utasforgalmi épületre. Ezeket a fejlesztéseket a jelenlegi tulajdonosok anyagi okok miatt nem tudják végrehajtani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!