2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ismét meghirdették értékesítésre a győr-péri repülőteret, a működéshez szükséges építményeket és a működtető kft. 100 százalékos üzletrészét a tulajdonosok, a győri, a Győr-Moson-Sopron megyei és a péri önkormányzat - tájékoztatták a győri önkormányzatnál az MTI-t kedden.

A kétfordulós pályázat újbóli meghirdetésére azért került sor, mivel a januárban kiírt pályázatra május 4-ig, az első forduló határidejéig nem jelentkezett érdeklődő. A mostani pályázat tartalmilag nem tér el az előzőtől, az eladást ugyanazokhoz a feltételekhez kötik a tulajdonosok, mint korábban - közölte Domanyik Eszter, a győri önkormányzat kommunikációs referense az MTI érdeklődésére.

Az értékesítés célja a repülőtér fejlesztése. Ez az egyik követelmény, amelyet a lehetséges vevővel szemben támasztanak, a másik pedig az, hogy az új tulajdonosnak vállalnia kell, hogy hosszú távon repülőtérként üzemelteti a létesítmény-együttest. A leendő vevőnek a továbbiakban is biztosítania kell az Audi számára a repülőtér működését, mivel a létesítmény tulajdonosai 2003-ban erre garanciát vállaltak, amikor az Audi csaknem 1 millió euróval járult hozzá a repülőtér fejlesztéséhez. Akkor az Audi a napi repülőforgalom biztosítását kérte németországi központja, Ingolstadt és Pér között a győri gyár munkatársai számára.

A pályázat első fordulójában jogi személyek, konzorciumok vehetnek részt. A pályázóknak egyebek között ismertetniük kell öt évre szóló infrastrukturális fejlesztésekre vonatkozó terveiket és a repülésbiztonságra, a környezetvédelemre vonatkozó elgondolásaikat. A második fordulóra a jelenlegi tulajdonosok hívják meg azokat a pályázókat, akik az első fordulóban kedvező elbírálásban részesültek.

A péri repülőtéren tavaly 4000 gép indult, illetve landolt - mondta Vadász László, a Győr-Pér Repülőtér Kft. ügyvezető igazgatója korábban az MTI-nek. A repülések döntő többsége üzleti célú, illetve cargo repülés. 2008-ban a repülések szerkezete némileg változott, a teheráru-szállítás vált hangsúlyosabbá. Menetrend szerinti személyszállító járatok viszont nincsenek, mivel a jelenlegi pályaméret nem teszi lehetővé a gazdaságosan működtethető 150-180 személyes gépek fogadását. Ezért lenne szükség egyebek között megfelelő méretű futópályára, továbbá gurulóutakra, új utasforgalmi épületre. Ezeket a fejlesztéseket a jelenlegi tulajdonosok anyagi okok miatt nem tudják végrehajtani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!