3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szombaton a két nagy kereskedelmi csatorna szembe eresztette tehetségkutató műsorát. A vetélkedésből az RTL Klub került ki győztesen, kétszer annyian nézték az ő programjukat, mint a konkurenciát. A szombati kudarc ellenére heti összevetésben a TV2 nem szakadt le riválisától, mivel a piacvezető is vesztett nézőket a múlt héten.

Nem hozott meglepetést a 36. hét tévés nézettségi szempontból, az RTL Klub uralta a versengést. A hét elején szoros, majd a hét vége felé komolyabb előnyre szert téve. Vasárnap azonban fordult a kocka, és a TV2 fölényesen behúzta az utolsó napot. Mivel a hétköznapokon egy este sem sikerült a piacvezető csatornának a 30 százalékos részesedést átlépnie, így heti szinten is elmaradt ettől, igaz a TV2 közönségaránya is a múlt hetinél gyengébb lett. Ez elsősorban arra vezethető vissza, hogy egy héttel korábban a dupla résszel jelentkező Megasztár ellensúlyozni tudta a kora esti kudarcot.

Főműsoridőben a 18-49 éves korosztály 28,5 százaléka nézte az RTL Klubot, míg a TV2-re csak 23,9 százalék kapcsolt. A középmezőnyben a Film + tört az élre 4, 8 százalékkal, megelőzve az M1-et (4,5 % SHR), ezt követte a ViaSat3 ( 4,3 %SHR), majd a Cool ( 3,8 % SHR). Ahogy fent említettük, az elmúlt héten hat estét nyert az RTL Klub, míg csak egy jutott a TV2-nek.

A hétköznapokon továbbra is a Barátok közt viszi a hátán az RTL-t, mely a Széf-Fókusz duóval karöltve továbbra is verhetetlen. Ezt megelőzően, illetve követően ugyanakkor immár a TV2 is ütőképes programokat kínált, legalábbis az őszi műsorstruktúra első két hetének nézettségi adatait tekintve. Ez talán ennek is betudható, hogy a kora esti sajátgyártású programja, az Édes négyes aktuális adásai kapcsán a szex varázsszó lett.

Hétfőn, az RTL Klub említett triója után többen választották a TV2-n sugárzott krimiket, az NCIS-t és a Gyilkos számokat, mint az ellenük küldött Dr. Csont és A rejtély című sorozatokat. Kedden az első részéhez képest gyengébben teljesített a Vin Diesel fémjelezte XXX második része, - többen választották a Castle című sorozatot - igaz, aznap este a magyar labdarúgó válogatott kínkeserves győzelme jelentős számú férfinézőt vonzott a Sport1-re.

Szerdán az esti műsorsávban a Doktor House (516 ezer néző) még 50 ezer nézővel túlszárnyalta a Rendőrakadémia 3. című vígjátékot, a Született feleségekre azonban már 200 ezerrel kevesebben voltak kíváncsiak, mint a korházi sorozatra. Csütörtökön az RTL Klub újabb nagyágyút, Fábry Sándort állított csatasorba, aki simán lelépte az ellene műsorra tűzött szépfiúkat, Csányi Sándort és Fenyő Ivánt az SOS Szerelem című filmmel.

Pénteken csalódást okozott a TV2-nak, az NCIS: Los Angeles sorozat, mely a tengerentúlon igen jó nézettséget hoz, ráadásul a széria eredetije itthon is jó számokat produkál.

Szombat este aztán a piacvezető órái következtek, mivel a hét legnézettebb műsora a 18-49 éves nézők körében az X-Faktor lett. A kereskedelmi célcsoportból a nézők 47,9 százaléka választotta az RTL Klub tehetségkutató műsorát, szemben a TV2-es Megasztár 24,1 százalékával. Sovány vigasz a TV2 számára, hogy a fél órával hosszabb program végére sokan átkapcsoltak.

Annak azonban annál jobban örülhettek a csatornánál, hogy a vasárnap estét végig uralták. Igaz, a délutánt az RTL Klub nyerte a Forma-1 aktuális futamával (az Olasz Nagydíjat a 18-49 év közötti tévénézők 43,5 százaléka választotta) és egy sokat ismételt Bud Spencer filmmel. Később azonban a TV2-n a Napló, az esti Indiana Jones film és Hajdú Péter Frizbije is magasabb nézői arányt ért el, mint az RTL Klub programjai.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!