Az mindenesetre biztos, hogy az A380-as miatt már egy ideje főhet a gyártó feje, hiszen a tervezéssel és teszteléssel kapcsolatos késések, problémák miatt júniusban 25 százalékkal esett az Airbus anyacége, az EADS részvényeinek értéke. A típus bevezetése a cég menedzsmentjében is jelentős átalakulásokat eredményezett, s a vásárlói és befektetői bizalom is megingott.
Szakértők szerint egyébként sem várhat túl sokat az európai cég az óriásgéptől, hiszen inkább a közepes méretű, hosszú utakra tervezett járműveké lesz a jövő. E téren azonban az amerikai Boeing messze az Airbus előtt jár, annak 787-es Dreamlinere ugyanis sok tekintetben leiskolázza az európaiak üdvöskéjét, az A350-est. Utóbbit emiatt jelentős átalakításnak vetették alá - gyakorlatilag újratervezték az egész típust -, ami miatt viszont e modell esetében is jelentős szállítási késésekre, illetve rendelések lemondására lehet számítani.