A szakértők úgy látják, hogy a Yahoo-nak egyre erősödő versennyel kell szembenéznie, miután a Google tovább növelte vezető szerepét az internetes keresőpiacon, valamint új versenytársak is megjelentek.
A Yahoo jelentősen lemaradt a hirdetési piacon a News Corp. MySpace-e, valamint a Google YouTube-ja után. A társaság csökkenő részesedése a keresőpiacon számottevően hozzájárult az elmúlt hat negyedév csökkenő nyereségéhez és a 2001 óta legkisebbnek számító eladásokhoz, írja az elemzés.
A problémákra reagálva a Yahoo vezetőváltáson esett át, Terry Semel ment, helyét az egyik alapító Jerry Yang vette át. A közelmúltban kinevezett főnök a következő néhány hónapot szeretné felhasználni arra, hogy rendbe szedje a céget, a felesleges dolgoktól megváljanak, a fő prioritásokra pedig több erőforrást csoportosítsanak.
A legfontosabb cél, hogy felpörgessék saját hirdetési megoldásukat, a Panama Projectet, hogy megszorongathassák végre a Google-t. A 100 naposként meghirdetett program kapcsán több elemző megjegyezte, hogy a társaság életében kulcsfontosságú, mivel ha ez elbukik, akkor tényleg felvásárlási célpont lesz a Yahoo, elsőszámú kérője pedig a vele már korábban hírbehozott Microsoft lehet.
Egy Yahoo-Microsoft páros ugyanis valódi versenytársa lehetne a Google-nek, és növelhetné a Microsoft versenyképességét is, mondják a szakemberek. A két társaság már folytatott megbeszéléseket a partnerségről, amivel az internetes keresőpiaci részesedésüket kívánták növelni.