Rohamtempóban kívánja bevenni a svájci piacot a Lidl. A lánc legkésőbb 2008 elején jelenne meg, az első lépéseket már meg is tette. Területet és ingatlanokat vásárol, s irodát is nyitott Svájcban. Két ellátó központ építési engedélyét is megszerezték, amelyből egyenként hatvan üzletet tudnának ellátni.
A sanyarú munkakörülményeiről elhíresült lánctól, amelynek gyakorlatáról 2004-ben Fekete könyv is megjelent, eleddig óva intette a svájciakat a helyi szakszervezet, az Unia.
A munkavállalói érdekeket védő szerv korábban már hangsúlyozta, hogy a német diszkontláncok az olcsó áru koncepciót a dolgozók kontójára valósítják meg. Kihasználnak minden törvényes lehetőséget, illetve a munkavállalók védelmében tapasztalható hiányosságokat, de olykor semmibe vesznek meglévő törvényeket is. A vaskos kritikát az Unia az ugyancsak német Aldival szerzett tapasztalatai alapján fogalmazta meg.
A lánc hazai terjeszkedése is meglehetősen viharosra sikeredett. Tavaly augusztusban már 61 egységet üzemeltetett a 2004-ben megjelent diszkont. A kiskereskedelmi forgalomból pedig 15 százalékkal részesedett az ACNielsen felmérése szerint. Nemzetközi szinten 24 országban van jelen, több mint 7700 üzlettel, a forgalom a tavalyi évben meghaladta a 40 milliárd eurót.
Menedzsment Fórum