1p

Tavaly 5 éves stagnálást követően 1 százalékponttal, 24 százalékra emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán - derül ki a GfK legfrissebb tanulmányából.

A kereskedelmi márkák a diszkontokban, drogériákban és a szupermarketekben erősödtek leginkább. A diszkontokban a sajátmárkás termékek piacrésze 3 százalékpontos növekedést ért el.

Ezekre a nőkre vágynak a pénzéhes emberek

Kiemelték: legnagyobb arányban a vatta, a nedves tisztítókendő, a kutyaeledel, a sűrített tej és a multipack jégkrém kategóriákban részesednek a kereskedelmi láncok saját márkái. Az áztatószereknek és hajszínezőknek viszont a 100 százalékát, a hagyományos instant kávémix és a fogkrém kategóriákat pedig 95, illetve 96 százalékosan a gyártói márkák uralják.

A GfK kereskedelmi márkák analízisének tanulmánya 2000 óta követi nyomon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) piacán az egyes márkatípusok részesedésének és a vásárlói szokásoknak az alakulását. A reprezentatív felmérést 2000 háztartás bevonásával végzik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!