2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Októberben sem torpant meg a hazai autópiac lendülete, 19,5 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban.

6151 személyautó és 1412 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba az idén októberben. Előbbi volumene 19,5, utóbbié 47 százalékkal emelkedett – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb adataiból.

Az idén egyébként közel nem ez a legnagyobb volumennövekedés éves összevetésben: februárban majdnem 30, júliusban több mint 25 százalékos volt a bővülés a hazai piacon.

Ha a hazai eladások 12 havi gördülő összegét nézzük, vagyis az októberi és a 11 megelőző hónap adatát, akkor kiderül, hogy közel 66 ezer személyautót sikerült eladni itthon. Írhatnánk, hogy ez rekord magas volumen azóta, hogy a válság lényegében a padlóra pofozta a hazai autópiacot, de valójában hónapról hónapra nő a 12 havi gördülő összeg, így vélhetően még sokáig „rekordokról” tudunk majd beszámolni.

A modellek versenyében érdekesség, hogy a Fiat 500 (vélhetően annak egyterű kivitele) ismét a top 10-ben van, és új szereplőként a Toyota Yaris is felfért. Ahogy arról korábban is írtunk, a magyar piac méreténél fogva, egy jól időzített akció is feltolhat egy-egy modellt a toplistára, de az igazi kedvencek, mint például a Skoda Octavia, az Opel Astra, vagy a Ford Focus hosszú ideig kibérelnek egy-egy helyet a top10-ben. A kis SUV-ok térhódítását jelzi, hogy az Opel Mokka egyre többször felfér a listára, októberben például a 9. helyet foglalta el. Nem lennénk meglepve, ha 2015-ben már az összesített, tehát az évkezdettől mért listákon is ott lenne.

A magyar gépjárműpiac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések többsége céges (78 százalék), míg a magán eladások a piac 22 százalékát teszik csak ki.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!