6151 személyautó és 1412 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba az idén októberben. Előbbi volumene 19,5, utóbbié 47 százalékkal emelkedett – derül ki a JATO Dynamics legfrissebb adataiból.
Az idén egyébként közel nem ez a legnagyobb volumennövekedés éves összevetésben: februárban majdnem 30, júliusban több mint 25 százalékos volt a bővülés a hazai piacon.
Ha a hazai eladások 12 havi gördülő összegét nézzük, vagyis az októberi és a 11 megelőző hónap adatát, akkor kiderül, hogy közel 66 ezer személyautót sikerült eladni itthon. Írhatnánk, hogy ez rekord magas volumen azóta, hogy a válság lényegében a padlóra pofozta a hazai autópiacot, de valójában hónapról hónapra nő a 12 havi gördülő összeg, így vélhetően még sokáig „rekordokról” tudunk majd beszámolni.
A modellek versenyében érdekesség, hogy a Fiat 500 (vélhetően annak egyterű kivitele) ismét a top 10-ben van, és új szereplőként a Toyota Yaris is felfért. Ahogy arról korábban is írtunk, a magyar piac méreténél fogva, egy jól időzített akció is feltolhat egy-egy modellt a toplistára, de az igazi kedvencek, mint például a Skoda Octavia, az Opel Astra, vagy a Ford Focus hosszú ideig kibérelnek egy-egy helyet a top10-ben. A kis SUV-ok térhódítását jelzi, hogy az Opel Mokka egyre többször felfér a listára, októberben például a 9. helyet foglalta el. Nem lennénk meglepve, ha 2015-ben már az összesített, tehát az évkezdettől mért listákon is ott lenne.
A magyar gépjárműpiac céges és magán eladások tekintetében továbbra sem mutat számottevő változást. Az újautó forgalomba helyezések többsége céges (78 százalék), míg a magán eladások a piac 22 százalékát teszik csak ki.
mfor.hu