A tavalyi, illetve az idei rekordból egyértelműen arra lehet következtetni, hogy megállt a nézőszám korábbi évekre jellemző csökkenése. A mogyoródi pályára kilátogató rajongók száma a 2003-as, 2004-es szezonban érte el a mélypontot, ezután azonban a HS marketingstratégiájának köszönhetően megfordult a tendencia.
Bár a mostani jegyárbevételt még nem lehet tudni – pontos adatok csak a jövő héten lesznek –, könnyen elképzelhető, hogy az idén a tavalyinál is több folyt be a belépők értékesítéséből. A múlt évben egyébként 2,25 milliárd forintos bevételre tett szert ebből a forrásból a HS, ez 34 százalékos növekedést jelentett az egy esztendővel korábbihoz képest.
A nézőszám emelkedésnek indulásával párhuzamosan egyébként megváltozott a helyszíni nézők összetétele is. Egyrészt a HS magyarországi kampányainak köszönhetően egyre több hazai rajongó nézi meg a ringen a Magyar Nagydíjat, másrészt több korábbi sztár visszavonulása miatt a külföldiek sem feltétlenül a hagyományosan sok szurkolót küldő országokból jönnek.
A mostani nagydíjon például – hála Robert Kubica sikeres szereplésének – fehér-pirosba öltöztek a Hungaroring lelátói és a környező dombok. Bár lehetett látni jónéhány finn, német és brit zászlót is, egyértelműen Lengyelországból jött a legtöbb turista, írja a Világgazdaság.