1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az izlandi vulkánkitörés, az üzemanyag drágulása és a légi közlekedést hátráltató kemény tél ellenére nyereséges volt tavaly az Air France-KLM, a legnagyobb európai légitársaság.

Egy évvel korábban a gazdasági válság miatt még rekord nagyságú, 1,29 milliárd euró veszteséget könyvelt el a francia-holland páros. A márciussal végződött 2010/2011-es üzleti évet azonban már 122 millió euró üzemi eredménnyel zárták, adózás után pedig 613 millió euró profit maradt, az előző évi 1,56 milliárdos veszteség után. A bevétel 12,5 százalékkal 23,62 milliárd euróra emelkedett.

A gazdasági fellendülés hatására elsősorban a teherszállítási üzletágban javultak az eredmények. A nyereségtermelő képesség helyreállítását szolgálta költségcsökkentés is. A takarékossággal az idén sem hagynak fel, az új üzleti évben 470 millió eurót takarítanak meg, a tavalyi eredmény után pedig nem fizetnek osztalékot.

Az 1933-ban alapított Air France 2004-ben egyesült az akkor már 85. éve működő holland társasággal. Az így létrejött Air France-KLM a bevétel és az utasok száma alapján is az első számú légitársaság Európában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!