A háztartási berendezéseket gyártó svéd konszern - a Whirlpool után a második a világon - 911 millió korona (127 millió dollár) adózott eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 346 millió korona veszteséggel. Az eredmény 35 százalékkal magasabb, mint amire elemzők számítottak.
A társaság - a Frigidaire, a Zanussi és az AEG-Electrolux márkákat is forgalmazza - kedden azt közölte, hogy szinte valamennyi piacon javult a helyzet, de különösen az Egyesült Államokban. Tíz negyedév visszaesése után Nyugat-Európában első ízben nőtt a kereslet az első három hónapban. A cég az idén további növekedésre számít.
A piac első számú szereplője, az amerikai Whirlpool hétfőn azt közölte, hogy a vártnál nagyobb mértékben, több mint kétszeresére nőtt a profitja az idei első negyedévben a globális kereslet élénkülésének köszönhetően. A társaság 164 millió dollár, részvényarányosan 2,13 dollár adózott eredményre tett szert a márciussal véget ért első negyedévben, míg egy évvel korábban 68 millió dollár, 91 cent volt a profit.
MTI/Menedzsment Fórum