2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Műszaki problémák adódtak a sebességmérő műszerrel egy Airbus repülőgépen, ám szerencsére a Rómából Párizsba tartó géppel nem történ katasztrófa. Korábban a sebességmérő hibájával magyarázták a június elején a brazil partok közelében lezuhant gép tragédiáját.

Ismét probléma volt a sebességmérő műszerrel egy Airbus repülőgépen: a Le Figaro című párizsi lap internetes változata szerint az Air France francia légitársaság Rómából Párizsba tartó egyik járatán a pilóta egy percen át úgy vezette a gépet, hogy közben nem kapott adatokat az Airbus sebességéről.

Az Air France egyik szóvivője megerősítette a hírt, bár szerinte csak néhány másodpercről volt szó, s az esetnek semmilyen következménye nem volt a repülésre. Egyébként a lap is úgy fogalmazott, hogy a július 13-i járaton az utasok élete nem volt veszélyben.

A sebességmérő műszer, az úgynevezett Pitot-szonda azóta került reflektorfénybe, amióta két pilóta-szakszervezet is ezt a berendezést, pontosabban ennek hibáját tette felelőssé a Rio de Janeiróból Párizsba tartó Air France-járat június elsejei lezuhanásáért.

A gép - egy Airbus A330-as - az Atlanti-óceánba zuhant, a tragédia 228 halálos áldozattal járt.

A balesettel kapcsolatos francia vizsgálat vezetője szerint a szonda meghibásodása szerepet játszott a június elsejei balesetben, de nem ez volt az egyedüli ok.

Mindenesetre a tragédia után az Air France felgyorsította a régebbi típusú Pitot-szondák lecserélését egy korszerűbb változatra. A július 13-i Róma-Párizs járaton már ilyen, újabb szondák voltak.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!