4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A mai, korszerűnek tartott emberi erőforrás gazdálkodás az ún. HR jelenlegi működési struktúrájának végét, gyökeres átalakulását jósolják a szakma egyes szakértői. Minderről azon a konferencián esett szó, melyen Itt a HR vége címmel tartott interaktív előadást Dr. Szelecki Zsolt, a Hewitt Inside ügyvezető igazgatója. A gondolatébresztő előadás során az Országos Humánpolitikai Konferencia és Kiállítás (az OHE szervezésében) résztvevői arra keresték a választ, hogy merre és milyen irányban halad a HR. Közösen feltérképezték azokat a lehetséges alternatívákat, amelyek irányában elmozdulhat napjaink humán erőforrás tevékenysége és ennek megfelelően a HR vezetők figyelmének középpontja. A résztvevők egyetértettek abban, hogy megérett az idő a változásra, ennek jelei már érzékelhetők, fókuszváltás szükséges.

További lehetőséget rejt magában a HR hatékonyságának ellenőrzésére, az elkötelezettség mérése. A mai gazdaságra az érzelmi gazdagság jellemző, az emocionális tényezők szerepe egyre hangsúlyosabbá válik. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy érzelmileg kell megfogni a dolgozókat, elkötelezetté tenni a vállalat iránt. A Hewitt ezen a területen már évek óta folytat kutatást, ami arra irányul, hogy feltérképezze, hogyan hat az elkötelezettség a munkáltató sikereire. A Németországban zajló kutatások - karöltve a Holt Value Associates pénzügyi elemző céggel - arra keresik a választ, hogy az elkötelezettség mennyire mérhető az üzleti siker a CFROI (Cash Flow Return on Investment) és a TSR (Total Shareholder Return) mutatókkal. Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy az elkötelezettség különösen három területen - így a termelékenység / a hatékonyság, az innovativitás / a lojalitás, valamint az ügyfél elégedettség - lehet a sikeresség mércéje.

A jövőkép vizsgálatok azonban jónéhány kérdést nyitva is hagytak a HR jövőjével kapcsolatosan. Lesznek olyan HR részlegek, amelyek hátat fordítanak a változásnak és a jelenlegi állapotokat igyekeznek megtartani, míg mások megindulnak az új utak irányába. Valószínű azonban, hogy a régi, a még régebbi és az új HR még sokáig egymás mellett fog működni.

Dr. Nagy Károly, a Philips Magyarország humánpolitikai és public affairs igazgatója úgy látja, hogy az üzlet kényszeríti majd ki az optimális HR modellt. Az egyik legfontosabb kérdés továbbra is az marad, hogyan finanszírozható a HR. Ezzel szemben Dr. Bóday Pál, az OHE ügyvezető elnöke nem tart annyira a változásoktól, meggyőződése, hogy a HR területén az elkövetkezendő időben is egyidejűleg lesznek jelen olyan szervezetek, amelyeknél nem lépnek túl érdemben a személyzeti adminisztráción és - másik végletként olyanok, amelyek teljesen átalakították szakmai tevékenységüket. Ez a tendencia egyaránt érvényesül a fejlett gazdasággal rendelkező országokban, így Magyarországon is.

Lencsés Sándor, a Magyar Posta Rt. Pécsi Igazgatóságának HR koordinációs csoportvezetője úgy véli, hogy más - más tendencia és változás érvényesül majd a versenyszféra és a közigazgatás területén, ami természetesen különböző felépítésű HR modellt igényel. Mindezek mellett azt sem szabad elfelejtenünk, hogy a HR szervezetek tanácsadó, szolgáltató tevékenysége kiegészül egy belső, "hatósági" munkával, tekintettel a munkavédelmi és a foglalkozás-egészségügyi feladatok ellátására.

"Nem kell attól tartanunk, hogy véget ért a HR karrierje de el kell fogadnunk, hogy új utak nyílnak meg a HR területén is" - mondta Dr. Szelecki Zsolt. A sikeres érdekében fontos a sokoldalúság, nyitottság az újra, a változásra. Nem feledkezhetünk meg arról azonban, hogy a technológia gyorsan változik és ezzel a tempóval az ember nem tudja felvenni a versenyt. A technológia fejlődésének az ember szabhat határt, az ember marad a szűk keresztmetszet. A HR szakemberek feladata tehát nem más, mint annak kialakítása, hogyan válhat az ember a változás motorjává, vagyis hogyan teremtődjék meg az egyensúly az ember és az erőforrás között - összegezte a tapasztalatokat Szelecki Zsolt.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!