3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A megújult Facebook alkalmazásokat csütörtökön mutatta be a cég alapítója, Mark Zuckerberg. A számos újítással előrukkoló közösségi oldal kapcsán a leglátványosabb változás, hogy a felhasználók jóval nagyobb képeket tudnak megjelentetni saját hírfolyamukban. Az oldal célja, hogy sok-sok egyedi, személyre szabott újság jöjjön létre.

A Facebook még nem az Apple, Zuckerberg pedig messze jár még a néhai Steve Jobstól. Ugyanis a Facebook nagy eseménye, a közösségi oldal megújítását bemutató prezentáció előtt már kiszivárogtak a legfontosabb részletek. Ezek ráadásul helytállónak bizonyultak, a világ legnagyobb közösségi oldalának legfontosabb újítása, hogy típusok szerint szűri az ismerőseink által posztolt tartalmakat. A napokban már megjelentek azok a pletykák, amelyek hasonlóképpen megvalósulnak az új rendszerben: a Facebook külön hírfolyamban jeleníti meg a fotókat, videókat, zenéket, szöveges üzeneteket.

A cég vezére személyes újságnak nevezte a bemutatón az adott személyek fiókjait, ráadásul szerénytelenül a világ legjobbjának titulálva azt. A híradások alapján inkább tematikus csatornáknak neveznénk azt. Az üzenőfalon a network junkie-nak titulált megrögzött felhasználók mindenesetre rendszerezhetik a jövőben az ismerőseiktől rájuk zúduló tartalmakat, és lehetőség lesz típusok szerint szétválasztani az egyes bejegyzéseket (kép, videó, megosztás, like, stb.). Örömteli, hogy szabadságot kapnak a felhasználók, a rendszer nem próbálja meg helyettük kitalálni, mi érdekli őket. Ahogy az is, hogyha valaki nem akar ezzel élni, maradhat a régi, ömlesztett bejegyzéseknél is.

Az mindenképpen a fejlesztők javára írandó, hogy az utóbbi időben kissé a levegőben lógó Instagram – melyet 1 milliárd dollárért szerzett meg korábban a cég – és a Pinterest integrálva lett a rendszerbe. Az új üzenőfalon nagyobb méretben jelennek meg a képek és videók, támaszkodva a fent említett két szolgáltatásra. A megosztások is nagyobb hangsúlyt kapnak, minél több ismerősünk ajánlja ugyanazt a tartalmat, annál feltűnőbb lesz a mi "falunkon".


A szakértők a bejelentést kommentálva úgy vélekedtek, hogy a Facebook tanult olyan közösségi médiumok sikeréből, mint a Tumblr vagy a Youtube, amelyek a minimális szöveg, maximális vizuális tartalom elve mentén működnek és lettek rendkívül sikeresek.

Nem lehet elmenni amellett sem, hogy mint média hogyan változik a Facebook. A csütörtöki bemutatón kiderült, hogy az oldalon több reklám lesz, és többféle hirdetési típust kínálnak majd. (Ezekről és a céges oldalakat like-olók kezeléséről részletesen tájékozódhat a lapunk által szervezett március 26-i konferencián, melynek kiemelt témája lesz a hirdetők helyzete a megújult Facebook oldalakon.)

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!