A Facebook még nem az Apple, Zuckerberg pedig messze jár még a néhai Steve Jobstól. Ugyanis a Facebook nagy eseménye, a közösségi oldal megújítását bemutató prezentáció előtt már kiszivárogtak a legfontosabb részletek. Ezek ráadásul helytállónak bizonyultak, a világ legnagyobb közösségi oldalának legfontosabb újítása, hogy típusok szerint szűri az ismerőseink által posztolt tartalmakat. A napokban már megjelentek azok a pletykák, amelyek hasonlóképpen megvalósulnak az új rendszerben: a Facebook külön hírfolyamban jeleníti meg a fotókat, videókat, zenéket, szöveges üzeneteket.
A cég vezére személyes újságnak nevezte a bemutatón az adott személyek fiókjait, ráadásul szerénytelenül a világ legjobbjának titulálva azt. A híradások alapján inkább tematikus csatornáknak neveznénk azt. Az üzenőfalon a network junkie-nak titulált megrögzött felhasználók mindenesetre rendszerezhetik a jövőben az ismerőseiktől rájuk zúduló tartalmakat, és lehetőség lesz típusok szerint szétválasztani az egyes bejegyzéseket (kép, videó, megosztás, like, stb.). Örömteli, hogy szabadságot kapnak a felhasználók, a rendszer nem próbálja meg helyettük kitalálni, mi érdekli őket. Ahogy az is, hogyha valaki nem akar ezzel élni, maradhat a régi, ömlesztett bejegyzéseknél is.
Az mindenképpen a fejlesztők javára írandó, hogy az utóbbi időben kissé a levegőben lógó Instagram – melyet 1 milliárd dollárért szerzett meg korábban a cég – és a Pinterest integrálva lett a rendszerbe. Az új üzenőfalon nagyobb méretben jelennek meg a képek és videók, támaszkodva a fent említett két szolgáltatásra. A megosztások is nagyobb hangsúlyt kapnak, minél több ismerősünk ajánlja ugyanazt a tartalmat, annál feltűnőbb lesz a mi "falunkon".
A szakértők a bejelentést kommentálva úgy vélekedtek, hogy a Facebook tanult olyan közösségi médiumok sikeréből, mint a Tumblr vagy a Youtube, amelyek a minimális szöveg, maximális vizuális tartalom elve mentén működnek és lettek rendkívül sikeresek.
Nem lehet elmenni amellett sem, hogy mint média hogyan változik a Facebook. A csütörtöki bemutatón kiderült, hogy az oldalon több reklám lesz, és többféle hirdetési típust kínálnak majd. (Ezekről és a céges oldalakat like-olók kezeléséről részletesen tájékozódhat a lapunk által szervezett március 26-i konferencián, melynek kiemelt témája lesz a hirdetők helyzete a megújult Facebook oldalakon.)
mfor.hu