Tavaly összesen 720 ezer memóriakártyát értékesítettek Magyarországon, több mint ötszörösét az egy évvel korábbinak - derül ki a GfK Hungária piackutató intézet éves felméréséből. A piacot 31 százalékos részesedéssel a Hama forgalmazásában lévő SanDisk uralja.
A GfK reprezentatív kutatása alapján a piacvezető SanDisk részesedése a 2006-os 26 százalékról 31 százalékra nőtt és elsősorban két nagy riválisa, a Kingston és az Olympus rovására erősödött.
A 20 márkára kiterjedő felmérés szerint a három dobogós összesen a piac 60,3 százalékát mondhatja magáénak.
A Hama a piac általános növekedésénél jobb eredményét elsősorban a teljes szegmenst lefedő választéknak és az innovatív gyártói megközelítésnek tulajdonítja. A memóriakártyák kereskedelmében különösen éles verseny zajlik, a SanDisk pedig rendszeresen az elsők között dobja piacra a mind gyorsabb és nagyobb kapacitású kártyáit.