A Google szolgáltatásait több mint 2,2 millió felhasználó kereste fel legalább egy alkalommal június folyamán, az összes internetezésre használt idő nyolc százalékát, 9 millió órát töltötték el ezeken az oldalakon kereséssel, levelezéssel, térképhasználattal vagy más szolgáltatásokkal.
A másik jelentős nemzetközi médiabrand, a Microsoft oldalait 1,9 millióan keresték fel Magyarországról és 1,4 millió órát, így az összes internetezésre fordított idő megközelítőleg egy százalékát fordították ezekre a szolgáltatásokra.
A szintén a Google-hoz tartozó Youtube oldalain 940 ezer internetező nézett megosztott videókat júniusban (15 százalékuk csak hetente egy-két napon vagy ritkábban néz offline televíziót), 1,4 millió órát eltöltve itt. A Yahoo-t mindössze 770 ezren keresték fel júniusban.
Az új típusú mérés kombinálja a mérőkódokkal támogatott közönségmérést egy olyan online panellel, amelynek tagjai egy, a látogatott weboldalak címét rögzítő mérőszoftvert telepítenek számítógépükre. Ezzel első alkalommal kaphatunk teljeskörű képet a hazai internetezők látogatási szokásairól, áll a társaság közleményében.