2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Októberben 8,1 százalékkal 3.682-re nőtt, míg az év első tíz hónapjában 31,2 százalékkal 36.368-ra csökkent az eladott új autók száma Magyarországon az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Jato Dynamics autópiaci információkat nyújtó cégcsoport pénteken ismertetett adatai szerint Európában októberben 16,2 százalékot, január-októberben pedig 4,6 százalékot esett az új autók piaca.

A Jato szerint az európai "öt nagy", Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország, Franciaország és Olaszország kivétel nélkül a piac csökkenésről számol be, míg a közép-kelet-európai piacok általánosságban, néhány kivétellel, egyre jobban teljesítenek.

A súlyos gazdasági gondokkal küzdő Írország 114,7 százalékkal teljesítette túl októberben a tavaly ilyenkori újautó eladásait. Ez elsősorban a még futó roncs-beszámítási programjuknak köszönhető, ami tavaly ilyenkor még nem volt elérhető - írta a Jato.

Észtországban a növekedés 46,6 százalék, Lengyelországban 19,6 százalék, Szlovákiában pedig 10,2 százalék volt idén októberben. A kelet-európai régióban tapasztalható volumen növekedés ugyan nem elég ahhoz, hogy a teljes kontinens viszonylatában éreztesse a hatását, az viszont egyértelműen jó jel, hogy a válságtól leginkább sújtott országokban már egyértelműen megindult a fejlődés - vélte a Jato.

Az Európa 10 legsikeresebb márkáját tömörítő toplista 8 szereplőjének eladásai elmaradtak a tavaly ilyenkori eredményeiktől, egyedül a BMW (6,3 százalék) és az Audi (1,4 százalék) ért el növekedést. A legtöbbet Volkswagenből adták el, legkeresettebb modelljei a Golf és a Polo Európában.

A közlemény szerint a válság ellenére nagyon sikeresek a nagyméretű prémium modellek, amelyek értékesítési darabszámai folyamatosan nőnek. Az 5-ös BMW-ből 68 százalékkal több fogyott idén októberben, mint tavaly, a Land Rover Range Rover-ből és a Mercedes E osztályból pedig 40,8 százalékkal, illetve 12,7 százalékkal került több forgalomba.

A Jato szerint az év első tíz hónapjának kumulatív eladási számait vizsgálva a magyar piacnál csak a görög fest rosszabb képet. E két országban az idei év első 10 hónapjában 31,2 százalékkal, illetve 32,3 százalékkal fogyott kevesebb autó, mint a tavalyi, már javában válsággal sújtott év azonos időszakában.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!