3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eladott új autók száma Magyarországon decemberben 9,75 százalékkal 3935-re csökkent, míg 2010 egészében 27,86 százalékkal 43 823-ra mérséklődött az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A Jato Dynamics autópiaci információkat nyújtó cégcsoport csütörtökön ismertetett adatai szerint az előző év utolsó hónapjában a magyar piacon a legtöbb autót értékesítő márka az Opel volt 476 eladott gépkocsival. Az egy évvel korábbi adathoz képest 86,62 százalékos javulásnak köszönhetően a német autómárka piaci részesedése decemberben 17,64 százalékra nőtt.

Magyarországon, a legalább 2,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkező márkák közül a legnagyobb csökkenést értékesítés az értékesítésben a Suzuki, a Honda és a Peugeot szenvedte el, sorrendben 89,55 százalékos, 40,86 és 28,74 százalékos visszaeséssel.

A legnépszerűbb típus decemberben az Opel Astra volt 476 eladott darabbal, a Ford Focus 193 darabbal, és a Skoda Octavia 171 darabbal. A vezető típusok piaci részesedése sorrendben 12,1, 4,9 és 4,35 százalék volt.

A Jato adatai szerint Európában az év utolsó hónapjában összesen 1.026.443 autót értékesítettek, ez 3,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az egész évet tekintve 4,7 százalékkal, 13.692.067-re csökkent az eladott új autók száma. Az öt legnagyobb piac közül Németország (-23,4 százalék), Franciaország (-0,7 százalék) és Olaszország (-9,2 százalék) is csökkenést könyvelt el a 2010-ben eladott gépjárművek számának tekintetében. Ugyanakkor Nagy Britannia piaca 1,8 százalékkal, Spanyolországé 3,1 százalékkal  növekedett.

Éves szinten a legnagyobb csökkenést Görögország szenvedte el(-36,1 százalék), valamint Magyarország (-27,9 százalék), Németország (-23,4 százalék) és Szlovákia (-22,6 százalék). A növekedésben  Írország állt az élen (+53,9 százalék), valamint erőteljesen bővült Izland (+53,9 százalék), Svédország (+35,7 százalék) és Portugália (+35,4 százalék) - becsült decemberi adatokkal számolva.

Gareth Hession, a cégcsoport kutatási elnök-helyettese  értékelése szerint nem csoda, hogy 2010-ben csökkentek az eladások az előző évhez képest, mivel akkor még hatottak a kormányzati ösztönzőprogramok. Véleménye szerint az idei év is kihívásokat tartalmaz az autóipar számára, mivel a kormányzati kiadások tovább csökkennek, és még mindig alacsony a fogyasztói bizalom. Aggodalomra ad okot, hogy több piacon is jelentős visszaesés volt decemberben, ami a kilábalás gyengeségét jelzi - tette hozzá.

Európában 2010-ben a legtöbb autót a Volkswagen értékesítette (1,54 millió), megelőzve ezzel a Renault-t (1,14 millió) és a Fordot (1,12 millió). Az éves eladás tekintetében legjobban teljesítő 10 márka közül a legnagyobb növekedést a BMW mutatta (+6,4 százalék), valamint a Renault (+4,5 százalék). A Fiat eladása 18,6 százalékkal, a Fordé 13,3 százalék zsugorodott.

Az éves adatokat csak a decemberi eladásukat tekintve legjobban teljesítő 10 autómárka esetében ismertette a Jato.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!