A bevételek 3 százalékkal 362 millió dollárra nőttek. Az Intercontinental egy szobára eső bevétele - a legfontosabb ágazati mutató - 0,2 százalékkal javult az első negyedévben. Márciusban már 4,1 százalék, áprilisban pedig 5,2 százalék volt e mutató növekedése az egy évvel korábbihoz képest.
Az Intercontinental a kilátásokat és a piaci részesedés további növelését illetően bizakodó. Bár a szállodai szobaárak továbbra is nyomottak, a cég szerint a keresletben lassú javulás mutatkozik. A válság által leginkább megtépázott szegmens is éledezik: az üzleti utazók kezdenek visszatérni.
Az elemzői várakozásokat meghaladta ugyan, de harmadával csökkent az Intercontinental üzemi eredménye tavaly, s 363 millió dollár lett. Tavaly az adózott eredmény 19 százalékkal, 214 millió dollárra esett az egy évvel korábbihoz képest, míg a bevételek 19 százalékkal, 1,54 milliárd dollárra csökkentek.
A világszerte 4.438 szállodában különböző formában több mint 650 ezer szobát üzemeltető Intercontinental egy szobára eső bevétele 14,7 százalékkal esett vissza tavaly, miközben a szállodalánc - amely egyebek mellett a Holiday Inn, az Intercontinental és a Crowne Plaza hálózatot üzemelteti - 26.828 új szobával bővült.
MTI/Menedzsment Fórum