2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internetes hirdetések ismét növekedésnek indult forgalma javította a Yahoo negyedik negyedévi eredményét.

Az október-decemberben a Yahoo 153 millió dollár adózott eredményt ért el, részvényenként 11 centet, szemben az előző év negyedik negyedévi 303 millió dollár, részvényenként 22 cent veszteséggel. Egyszeri tételektől, átszervezési költségektől és a Microsofttal tervezett keresőmotor együttműködés költségeitől megtisztítva a nyereség részvényenként 15 cent lett volna.

A Yahoo értékesítési árbevétele 4 százalékkal 1,73 milliárd dollárra csökkent a negyedik negyedévben. Az első kilenc hónapban a bevétel még 12 százalékkal csökkent. Összehasonlításképpen a Google negyedik negyedévi forgalma 17 százalékkal nőtt.A negyedéves beszámoló adatai felülmúlták az elemzői várakozásokat.

A Yahoo 2009-es adózott eredménye 598 millió dollár, részvényenként 42 cent lett, 6,46 milliárd dollár bevétel mellett. 2008-ban 419 millió dollár, részvényenként 29 cent nyereséget ért el a Yahoo 7,21 milliárd dollár bevétel mellett.

A Yahoo legfontosabb bevételi forrása a hirdetés. A gazdasági krízis idején a vállalati szektor nagymértékben visszafogta hirdetési kiadásait, ami tovább fokozta az egyébként is gondokkal küszködő Yahoo nehézségeit. A Google keresőmotoros hirdetési üzleti modelljének sikere az elmúlt években komoly versenyt támasztott a Yahoo szolgáltatásainak. A konkurencia miatt a Yahoo hosszas huzavona után együttműködésre lépett a Microsofttal és a jövőben annak Bing keresőmotorjára építi fel hirdetési üzletágát. (Az együttműködés még versenyjogi engedélyezésre vár.)

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!