A detroiti cég az emelkedő olajárak és a szűkülő lakóingatlan-piac miatt az Egyesült Államokban nem lát lehetőséget arra, hogy lényegesen növelje bevételeit és ismét nyereségessé váljon. Ezért - hasonlóan vetélytársaihoz, a GM-hez és a Fordhoz - a nemzetközi piacokon tervezi növelni részesedését személygépkocsijaival és teherautóival.
A The Wall Street Journal szerint a Chrysler elsősorban két gyorsan bővülő piacon, Kínában és Oroszországban egyengeti jelenlétét: kiterjeszti kereskedői hálózatát. A Chrysler autóeladásainak 90 százaléka most még Észak-Amerikához kötődik.
A Chrysler kínálatának háromnegyedét a többnyire benzinfaló, nagy teljesítményű könnyű teherautók, városi terepjárók és minibuszok teszik ki, amelyek Amerikában nagyon népszerűek. Az üzemanyagok drágulása és az ingatlanárak csökkenése következtében mindegyik járműtípus forgalma visszaesett. Robert Nardelli, a cég ügyvezetője a napokban közölte, hogy a Chrysler az 2007-es évet 1,6 milliárd dolláros veszteséggel zárja.
Az autógyártó óriás tavalyi amerikai eladásai 3 százalékkal 2,1 millió gépkocsira csökkentek az Autodata cég adatai szerint. Eközben az egész amerikai autópiac 2,5 százalékkal zsugorodott 16,1 millió eladott járműre. Előrejelzések szerint az irányzat folytatódik, idén már csak 15,5 millió autó fog gazdára találni az Egyesült Államokban.