2p

Sikeresnek tartják a szakemberek az útdíjfizetés kiterjesztését. Az első fél évben pedig az összes D4-es vignettából az elmúlt évinek közel másfélszeresét vásárolták, az ezekből származó árbevétel mintegy kétszerese a 2006. évinek, áll a Világgazdaság beszámolójában.

Az eddigi vizsgálatok azt bizonyítják, hogy a díjfizetési kötelezettség kiterjesztése beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Egyrészt a forgalom nem terelődött át a főutakról, vagyis nem történt érdemi átrendeződés, másrészt többletbevétel keletkezett.

Az első félévben ugyanis a tehregépjárművekre vonatkozó D4-es matricából az egy évvel korábbi bevétel duplája folyt be, írja a Világgazdaság. Ezzel szemben az össz-matricaértékesítésből származó bruttó árbevétel az első hat hónapban 34 százalékkal emelkedett.

A főutak áprilisi matricásítása óta - az önkormányzatokkal egyeztetve - már több tucat alsórendű útszakaszon vezettek be súlykorlátozást a nehézgépjárművek számára - mondta a Világgazdaságnak László Sándor, a Magyar Közút (MK) Kht. vezérigazgatója. Folyamatosan vizsgálják a forgalom alakulását, és ahol kell, újabb korlátozó táblákkal veszik elejét annak, hogy ezek a járművek lakott területeken hajtsanak keresztül, vagy hogy elkerüljék a súlyukat jobban elviselő főutakat a kisebb teherbírásúak rovására.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!