Ebből az ázsiai-csendes-óceáni térségre 25,77 millió jut, a növekmény jó része, 1,3 millió is itt koncentrálódik. Az Európai Unióban 18,07 millió lesz a kibocsátás, mindössze 200 ezerrel több, mint 2006-ban. Az Egyesült Államokban ezzel szemben csökkenés várható, 46 ezerrel 15,19 millióra, elsősorban a három nagy, a Ford, a General Motors és a Chrysler gyáraiban zajló átalakítások miatt.
Mindamellett az ágazatnak globálisan az idén is meg kell küzdenie a fölös kapacitásokkal: a kihasználtság idén 79 százalékra mérséklődik a tavalyi 79,5 százalékról.
A leggyorsabban Kínában bővül a gyártás, a második helyen Szlovákia áll, majd India, Japán és Oroszország következik. A világ 12 vezető autógyára fogja adni a világ autógyártásának 91 százalékát: az első helyen a Toyota áll, amely 230 ezerrel 9,85 millióra bővíti az idén a gyártást, s tovább növeli előnyét a második helyezett GM-mel szemben, amelynél tízezerrel 9,12 millióra csökken a gyártás.