Az európai országok tengerentúli piacokon történő népszerűsítésével foglalkozó legjelentősebb nemzetközi szakmai szervezet, az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) tevékenységének egyik legfontosabb pillére az e-marketing.
Az internetes értékesítési csatornák hatékonyabb turisztikai célú felhasználása érdekében működő Új Média Munkacsoport (New Media Group) március végén Budapesten tartotta ülését a Magyar Turizmus Zrt. meghívására. A 18 országból érkezett 21 szakember a csoport jövőbeni célkitűzéseiről, a nemzetközi szervezet készülő online marketingstratégiájáról és elektronikus Új Média Hírlevelének (New Media Review) átdolgozásáról tanácskozott - áll a Magyar Turizmus Zrt. közleményében.
A napirendi pontok között szerepelt a csoport által menedzselt közös európai turisztikai portál, a VisitEurope.com jelenlegi állapotának és jövőjének megbeszélése is. Budapesti találkozójuk során a szakemberek megismerkedtek továbbá a Turisztikai Világszervezet (WTO), az ETC Kutatói Munkacsoportja (Market Intelligence Group) és az MT Zrt. közreműködésével készülő E-marketing Kézikönyv első vázlataival.
Az ETC Új Média Munkacsoportjának jövőjét illetően elfogadták az úgynevezett Budapest Nyilatkozatot, amely a jövőbeni kihívásoknak megfelelően, mindennemű
technológiai megoldás marketing célokra történő alkalmazását, s legfőképp megosztását tűzi ki célul az ETC tagságán belül. A csoport neve ennek megfelelően ETC Marketing and Technology Networkre (Marketing és Technológia Hálózatra) változott.
Magyarország aktív szerepét az ETC munkájában jelzi, hogy hazánk az elmúlt években számos alkalommal otthont adott a szervezet üléseinek. Európa turisztikai szakemberei legutóbb szeptemberben jártak Budapesten, akkor a TourMIS turisztikai marketing információs rendszerrel kapcsolatos workshopot követően a szervezet kutatói munkacsoportja, a Market Intelligence Group tartotta ülését.