2p

2012 után az új járművek átlagára legalább kétezer euróval emelkedik a szigorúbb környezetvédelmi és biztonsági normák kötelezővé tétele miatt - nyilatkozta Günter Verheugen uniós ipari biztos.

A szigorúbb széndioxid-kibocsátási határértéknek megfelelő gyártási technológiák alkalmazása, valamint az ESP menetstabilizátor, illetve az ABS használata együttesen erős áremelkedést eredményeznek.

A magas költségek azonban abban az esetben indokoltak, ha azok megtérülnek a járművek élettartamában, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásában és a baleseti kockázatok csökkenésében.

Az Európai Bizottság ennek érdekében szeretné elérni azt, hogy 2012-től minden új autót kötelezően szereljenek föl elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és alacsony gördülő ellenállású abroncsokkal. Tavaly októberben a bizottság már javaslatot tett arra, hogy 2009-től tegyék kötelezővé az új autókra az ABS fékrendszert.

Várhatóan a tehergépjárművek és az autóbuszok sem mentesülnek a szigorú előírások alól. 

A nehéz tehergépjárműveket például 2013-tól kellene ellátni olyan vészfékkel, amelyet a követési távolságra figyelő radar vezérel, valamint kötelező lenne a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer beépítése is.

Az EU ugyanakkor jelenleg a kilométerenként 120 gramm széndioxid-kibocsátási határérték előírását fontolgatja az autógyártók számára.

A javaslatokra az Európai Parlamentnek és a tagországoknak is áldásukat kell adniuk, mielőtt azok érvénybe léphetnének.

MTI/ Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!