2p

Tavaly mintegy 70 százalékkal nőtt a kínai Huawei mobil távközlési technológiai konszern fogyasztói üzletágának főként okostelefonokból származó bevétele - idézi a Wall Street Journal az üzletág igazgatójának, Richard Yunak a cég alkalmazottainak címzett újévi üzenetét.

Az amerikai IDC távközlési és informatikai piackutató vállalat kimutatásai szerint a tavalyi harmadik negyedévben 7,5 százalékos piaci részesedéssel a Huawei volt a harmadik legnagyobb okostelefon gyártó a világon a Samsung Electronics Co. és az Apple Inc. mögött. A Huawei okostelefon eladásai a harmadik negyedévben az IDC szerint 61 százalékkal növekedtek, miközben a piac egésze 6,8 százalékkal.

A Huawei fogyasztói üzletága 20 milliárd dollár, az előző évit 70 százalékkal meghaladó 2015-ös bevételre számít - jelezte levelében Richard Yu. A cég eladásai Kínában nőttek a legnagyobb mértékben, de jó eredményeket ért el Európában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten is - mutatott rá. A bevétel lendületes növekedése a prémiumkategóriás modellek növekvő részesedésének köszönhető az eladásokban.

Hordható kütyük

"Az elkövetkező három-öt évben a mobiltelefon gyártók többsége el fog vérezni a késhegyre menő piaci versenyben" - írja Richard Yu az alkalmazottaknak címzett levelében. "A Huawei azonban egyike lesz a két-három túlélőnek és bízom benne, hogy mi leszünk a legnagyobbak" - írta.

A Huawei múltheti tájékoztatása szerint a konszern bevétele tavaly, jórészt a fogyasztói üzletágnak köszönhetően 35,3 százalékkal, 390 milliárd jüanra (60 milliárd dollár) emelkedett. A konszern áprilisban hozza nyilvánosságra éves eredményét.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!