A Milánói Közlekedési Vállalat még tavaly tett közzé felhívást a város legforgalmasabb metróvonala jelzőberendezéseinek modernizációjára, melyet az Alstom nyert meg. A világ vezető metró és vasúti infrastruktúra gyártója így 68 millió euró értékben szállíthat eszközöket és alrendszereket a Metropiolitana vonal felújításához.
A modernizáció részeként a vállalat Olaszországban elsőként itt épít ki szünetmentes rádió adóvevő és adatátviteli rendszert, mely nemcsak a metrók pontos helymeghatározását teszi majd lehetővé, hanem a vonatok automatikus irányítását is. A fejlesztések eredményeként csökken majd a metrók követési távolsága, az utasok várakozási ideje, ezáltal pedig a vonal forgalma mintegy harminc százalékkal lesz növelhető.
"Az infrastrukturális adottságok és kötöttségek miatt egy meglévő metróvonalat modernizálni néha nagyobb kihívás, mint új metróvonalat tervezni." - mondta Wolff Vilmos, az új budapesti metró automata szerelvényeit is szállító Alstom Power Hungária Zrt. vezérigazgatója. "A Milánótól és Lille városától kapott megbízások az Alstom metrórendszerek felújítása és modernizációja terén meglévő tapasztalatát bizonyítják" - tette hozzá a szakember.
Ezt támasztja alá a franciaországi Lille városától elnyert megbízás is, amelynek keretében az Alstom és konzorciumi partnere, a Safra összesen 38 automata metrószerelvényt újít majd fel.
A francia cég feladatai a metrókocsik forgózsámolyainak és vontatómotorjainak modernizációjára terjednek ki, a Safra pedig a kocsik teljes körű külső és belső felújítását végzi el. Az Alstom által koordinált munka eredményeként az első felújított szerelvények már 2007 harmadik negyedévében újra utasokat szállíthatnak.
Mint arról az Mfor korábban beszámolt, a Budapest Metropolis Konzorcium - amelynek tagja a francia Alstom Transport és a Ganz-Transelektro Rt. - nyerte el a BKV Zrt. tenderét a 4-es metró szerelvényeinek beszerzésére.