Vissza a feladóhoz
Ahogy a kontinensen működő iparági cégek a fizikai valóságnak legelőnyösebb szállítási módokat kiválasztják - mondja a Forrester kutatása - úgy kell nekik az internetes lehetőségeket is vizsgálni, és az áruk és értékláncok karakterisztikájának legmegfelelőbb csatornákat használni.
A tanulmány szerint vélhetően az építőipar fog élen járni az on-line szállítási logisztikában. Noha a szektor csak a ráfordításai 5,2 százalékát költi logisztikára, ennek értéke 2005-re elérheti a 126 milliárd dollárt. A szakemberek szerint jelentős szereplője lesz a papíráru és irodaszer piac a nyilvános elektronikus piactereknek, így az összes logisztikai költségük mintegy harmada kötődhet az ilyen B2B tőzsdékhez, amely mintegy 14 milliárd dolláros összegre rúghat.
A fogyasztási cikkek piacához kapcsolódó logisztikai költségek - miközben más szektorokhoz képest jóval gyengébb megtérüléssel kecsegtetnek - az értékesítési árbevétel 10 százalékát tehetik ki. A kutatók következtetése, hogy a romlandó áruk estében, olyan dolgok, mint a csomagolási módok és az útvonaltervezés szorosan kapcsolódik a fogyasztási cikkekhez, ami jelentősen növeli a költségeket.
Súlyemelés
A tanulmány figyelmeztet, hogy mialatt az on-line logisztikára való átváltás természetesen nem lesz teljesen zökkenőmentes, azért a teljes logisztikai ipar a következő négy évben mégis képes lesz tőkét kovácsolni az adódó lehetőségekből. Azonban azoknak a cégeknek - figyelmeztet a Forrester - amelyek Internet alapúvá teszik a logisztikai rendszerüket, már a kezdeti időszakban agresszívan kell az ilyen Interneten alapuló bevételeiket növelni.
A következő két évben amint a technológiák teret nyernek, minden cégnek meg kell vizsgálnia, elemezni kell az on-line logisztika és beszerzési lehetőségeket. Össze kell kötniük az on-line értékesítést és -logisztikát és össze kell hangolni az értékláncot, hogy az on-line logisztikából valóban profitálhassanak a cégek.
Az adatok összeállítása során 30 európai nagyvállalat logisztikai vezetőjét kérdezték a szállítási és monitoring tevékenységüket támogató Internet és elektronikus piac használati szokásaikról.
Jó esélyek előtt az on-line logisztika
A hagyományos szállítási módok és a klasszikus árupiacok visszaszorulása várható az európai elektronikus vállalatközi (B2B) piacokon