2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hagyományos szállítási módok és a klasszikus árupiacok visszaszorulása várható az európai elektronikus vállalatközi (B2B) piacokon

Vissza a feladóhoz

Ahogy a kontinensen működő iparági cégek a fizikai valóságnak legelőnyösebb szállítási módokat kiválasztják - mondja a Forrester kutatása - úgy kell nekik az internetes lehetőségeket is vizsgálni, és az áruk és értékláncok karakterisztikájának legmegfelelőbb csatornákat használni.

A tanulmány szerint vélhetően az építőipar fog élen járni az on-line szállítási logisztikában. Noha a szektor csak a ráfordításai 5,2 százalékát költi logisztikára, ennek értéke 2005-re elérheti a 126 milliárd dollárt. A szakemberek szerint jelentős szereplője lesz a papíráru és irodaszer piac a nyilvános elektronikus piactereknek, így az összes logisztikai költségük mintegy harmada kötődhet az ilyen B2B tőzsdékhez, amely mintegy 14 milliárd dolláros összegre rúghat.

A fogyasztási cikkek piacához kapcsolódó logisztikai költségek - miközben más szektorokhoz képest jóval gyengébb megtérüléssel kecsegtetnek - az értékesítési árbevétel 10 százalékát tehetik ki. A kutatók következtetése, hogy a romlandó áruk estében, olyan dolgok, mint a csomagolási módok és az útvonaltervezés szorosan kapcsolódik a fogyasztási cikkekhez, ami jelentősen növeli a költségeket.

Súlyemelés

A tanulmány figyelmeztet, hogy mialatt az on-line logisztikára való átváltás természetesen nem lesz teljesen zökkenőmentes, azért a teljes logisztikai ipar a következő négy évben mégis képes lesz tőkét kovácsolni az adódó lehetőségekből. Azonban azoknak a cégeknek - figyelmeztet a Forrester - amelyek Internet alapúvá teszik a logisztikai rendszerüket, már a kezdeti időszakban agresszívan kell az ilyen Interneten alapuló bevételeiket növelni.

A következő két évben amint a technológiák teret nyernek, minden cégnek meg kell vizsgálnia, elemezni kell az on-line logisztika és beszerzési lehetőségeket. Össze kell kötniük az on-line értékesítést és -logisztikát és össze kell hangolni az értékláncot, hogy az on-line logisztikából valóban profitálhassanak a cégek.

Az adatok összeállítása során 30 európai nagyvállalat logisztikai vezetőjét kérdezték a szállítási és monitoring tevékenységüket támogató Internet és elektronikus piac használati szokásaikról.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!