A European Pay-TV Forecasts névre hallgató felmérés szerint a következő öt évben megháromszorozódhat a sportközvetítések jogtulajdonosainak jövedelme. A csatornák bevétele a nagy érdeklődésre való tekintettel a jelenlegi 22 milliárddal szemben 2008-ra 77 milliárd euró lehet.
A növekedés elsősorban a csatornák terjedésének lesz köszönhető, a jelenlegi 40 millió előfizető háztartással szemben a szakemberek 68 milliót valószínűsítenek öt év múlva. Ezzel párhuzamosan a T-commerce számára is robbanást valószínűsítenek: a mostani 2,4 milliárd helyett 30 milliárdos forgalmat előrejelezve.
Mint a kutatás vezetője elmondta továbbra is a sport és a mozifilmek lehetnek azok a magasabb hozzáadott értéket képviselő műsorfajták, amiért az előfizetők hajlandók lesznek áldozni. Minden más műsorfajtát a nem-fizetős kereskedelmi televíziók kellő számban nyújtanak, így az ezekért való plusz pénz kérésére kevés az esély. Mint a szakember elmondta, minden hatodik fizetős csatorna bevételi modellje erősen fog a sportműsorokra támaszkodni, ezekből pedig 80 százalék a labdarúgásra építi a jövőjét.
Ha hiszünk a kutatásnak, akkor valószínűsíthető, hogy a közeljövőben itthon továbbra is csak a mozi csatornáknak lesz létjogosultságuk.
Jó üzlet a sportközvetítés, de nem itthon
Az európai fizetős televíziók számára a sportközvetítések ígérik a legnagyobb hozadékot - állítja egy most közzétett kutatás.