A 2008-as olimpia szponzorainak és hivatalos partnereinek részvénykurzusa idén 34 százalékkal erősödött, tette közzé az AP amerikai hírügynökség, miközben a Dow Jones 30-as mutató 10 százalékot emelkedett év eleje óta. A sportesemény kapcsán érintett 33 cég piaci értéke 2040 milliárd dollárt tesz ki.
A társaságok szigorú üzleti titokként kezelik az olimpiához kapcsoló bevételeiket, illetve a szponzorációra összességében fordított dollármilliókat, valószínűsíthetően jó befektetés ott lenni a versenyeket. Ezt nem csak a társaságok részvényeinek emelkedése, hanem az is jelzi, hogy többségük évtizedek óta ragaszkodik az eseményen való megjelenéshez.
Az elmúlt időszakban a gyengébb eredményei kapcsán a lapokba kerülő General Motors például a közelmúltban hosszabbította meg az amerikai sportolók támogatásáról szóló szerződését. Igaz ellenpélda is akad, a kínai Lenovo néhány hete közölte, hogy a pekingi játékok után nem kíván az olimpiai szponzorok táborában maradni. Az informatikai társaság sajtóértesülések szerint 100 millió dollárt fordít a jövő nyári eseményre.
Ami a publikus összegeket illeti, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság csupán annyit árult el a szponzorpénzekről, hogy a 11 globális támogató összességében 850 millió dollárt fizet. Ezért a cégek a múlt évi torinói esemény mellett a 2008-as pekingi játékok kiemelt támogatójaként használhatják az olimpiai jelképeket - például az öt karikát - a kommunikációjukban.