4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Számítások szerint jobban jár Magyarország a Közép-Európa-Ralival, mint a "rendes" Dakar rajtlehetőségével. Az eredeti tervek ugyanis arról szóltak, hogy a magyar államnak 550 millió forintba (2,2 millió euró) kerülne a licencdíj megszerzése. Ehhez kapcsolódóan pedig mintegy 3-400 millió forintos szervezési költséggel járt volna a rendezvény. A mostani felállásban viszont az 1,8 millió eurós összrendezési költséghez 200 ezer eurós (52 millió forintos) támogatással járul hozzá a magyar állam a turisztikai költségvetésből, és a médiafigyelem is jelentős lesz. Mfor.hu tudósítás.

A sivatag helyett marad a Balaton-part (Mfor-montázs)

A Közép-Európa-Rali médiatámogatottsága és az ideérkező turizmus várhatóan jelentősebb lesz, mintha a Dakar csak érintette volna hazánkat, hiszen így nagyobb szerep jut a magyar fővárosnak és a vidéknek is.

Ujhelyi István, az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium sportügyekért felelős államtitkára a pénteki "Turizmus és profit" konferencián elmondta: a bevételi tanulmány számításai szerint hozzávetőleg összesen 1000 ember alkotja majd a versenyzők csapatait, és alsó hangon is 30 ezer külföldi nézőt várnak hazánkba.

"Ha a legminimálisabb külföldi látogatók és a legkevesebb eltöltött éjszakák számát vesszük, akkor is csak az adóbevételekből 250-379 millió forintos árbevétele származhat az államnak” – mondta Ujhelyi. Sőt, szerinte ez csak töredéke annak a bevételnek, ami az itt realizált költésekből és Magyarország népszerűsítéséből hosszú távon adódik.

Mindenki itt lesz?

Ebben a konstrukcióban az a kedvező, hogy a verseny szervezője továbbra is a francia Amaury Sport Organisation (A.S.O.) marad, a költségek nagy részét (800 ezer euró), a helyreállítási költségeknek pedig az egészét ők állják, és a felelősség is az övék. Emellett a teljes szponzor- és médiahátteret is hozzák magukkal a franciák.

Szalay Balázs az A.S.O. megbízásából vezeti a Közép-Európai-Rali szervezését. Mint elmondta, Portugáliában tavaly 1 millió 20 ezer látogató volt kíváncsi a Dakarra. Ők reálisan 100 ezer látogatóra számítanak Magyarországon, és nagy médiafigyelemre.

A legnagyobb sztárok, gyárak már biztosították részvételüket a versenyen; a Eurosport három helikopterrel érkezik, és élőben követi az eseményeket - sok más nemzetközi csatorna mellett -, így a világ figyelme a szervezők szerint egy hétig Magyarországra összpontosul. Körülbelül 200 újságírót várnak.

Az útvonal: Budapestről Erdélyen át a Balaton-parthoz

A verseny zárt lőtereken és kijárt utakon zajlik majd, ezáltal kímélve a terepet. Egyedül a védett területeken történő áthaladásnál kell majd ügyelni arra, hogy a nézők ne tegyenek kárt semmiben. Erre 200 biztonsági őr fog vigyázni.

A rajtnál és a fontosabb állomáson - Debrecenben, Veszprémben - kiegészítő programok, koncertek, utcabálok kísérik majd a versenyt, ezzel is plusz szórakozási lehetőségeket kínálva a nézőknek. Az ötleteket és az együttműködő partnerek jelentkezését a szervezők továbbra is várják.

Pénz híján ötletek kellenek - "Balaton brand"


Ujhelyi István szerint Magyarország soha nem fogja tudni felvenni a versenyt a nagyobb vagy éppen tengerparttal rendelkező országokkal, így az egyetlen lehetőség arra, hogy felhívja magára a világ figyelmét, az ilyen típusú, nagy médiaeseménynek számító programok megszervezésében van.

A jövőben további együttműködéseket is terveznek az A.S.O.-val, amely a világ egyik legnagyobb sportrendezvény-szervező cégének számít. Jelenleg a Balaton brand erősítésére szolgáló, a tavon és környékén megrendezendő úszó-, futó-, kerékpár-, vitorlás- és lovasversenyekről folynak a tárgyalások.

"A versenyt bárki meg tudná rendezni külső segítség nélkül is, de nemzetközi szponzorok és médiatámogatók kellenek ahhoz, hogy ez jelentős külföldi érdeklődést, turisztikai bevételt generáljon" - mondta végezetül Ujhelyi.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!