A dobozos sör iránti kereslet megint növekszik, magasabb átlagára ellenére. A mennyiségi eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről 56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46 százalékról 41-re csökkent.
Az árak alakulásában szerepet játszik a kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott rájuk a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban 17 százalék.
A kereskedelmi márkák erősödése együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27 százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos, kis élelmiszerüzletekben; hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka jut rájuk.
A kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 37 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrál a Nielsen.
Színesíti a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka jut. Ez az arány változatlan az utóbbi két évben, áll a társaság közleményében.