Kiemelték: bár a legtöbb magyar vállalat nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét, elmondható, hogy a közép-, kelet-európai piacon nagy szükség van a vállalatok átstrukturálására, ha ez nem történik meg a krízis újabb hullámával kellene szembenézniük a társaságoknak a következő két évben.
A cég emlékeztetett: a gazdasági válság az autóipari beszállítókat is súlyosan érintette: 2009-ben átlagosan 25 százalékkal esett a forgalmuk. Ennek következtében Európában az elmúlt két évben 340 beszállító került csődközeli helyzetbe, majd felszámolásra, ebből 75 Németországban.
A társaság szerint főképp a bankoknak kell a konszolidációt elősegíteniük, az autógyártóknak pedig támogatniuk kell minden tranzakciót a beszállítók között.
Ráadásul a befektetők is távol tartják magukat az autópiactól a bizonytalan kilátások miatt, míg a beszállítóknak nincs elég pénz- és a menedzsment kapacitásuk a tranzakciók elindításához - húzta alá a cég elemzésében.
MTI/Menedzsment Fórum