A novemberrel zárult tizenkét hónapban is átlagosan 12,7 százalékkal nőtt a svájci óraexport az előző tizenkét hónaphoz képest, jelentették a svájci szövetségi vámhivatalban csütörtökön. Az óragyártás az utóbbi néhány esztendőben kapott új lendületet, amelyben jelentős szerepet vállal Kelet-Európa, Oroszország és az ázsiai államok vagyonosodó rétege. Kína már a kilencedik a legnagyobb vevők listáján, ahol csak októberben 50,6 millió svájci frank (8,121 milliárd forint) értékű luxusórát adtak el, a 13. helyen álló Oroszországban pedig 21,1 millió frankot ért el a forgalom.
A kínai vásárlóerő növekedésének legfőbb haszonélvezője a piacra évek óta sokat áldozó Swatch Group. Az óraipari csoport forgalma 2006 első félévében mintegy 13 százalékkal nőtt, nyeresége viszont 23,6 százalékkal, mivel megugrott a kereslet az olyan luxusórák iránt, mint a Breguet, a Blancpain, a Glashütte vagy az Omega.
Térségünkben is fellendült a kereslet a luxusmodellek iránt. Besztercebányán nyitotta meg legújabb üzletét a pozsonyi Racio s. r. o. által irányított cégcsoport, amely Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon 21 tagú bolthálózatot működtet. A hálózatot jövőre további, elsősorban szlovák üzletekkel bővítik.
Menedzsment Fórum / MTI
Jól fogytak idén a svájci órák
A svájci óragyárak novemberben 1,524 milliárd svájci frank értékben exportálták termékeiket, 13 százalékkal többért, mint tavaly novemberben.