Az Auchannál a múlt év húsvéti időszakban mért adatokhoz képest két számjegyű volt a bővülés, ami lényegében megfelelt a cég várakozásainak. Neubauer Katalin, a CBA Kereskedelmi Kft. kereskedelmi igazgatója is úgy értékelte, hogy az előzetes forgalmi számok a várakozásaiknak megfelelő forgalmat hoztak.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint ez még nem jelenti azt, hogy a kiskereskedelmi forgalom ismét növekvő pályára állt, hiszen az ünnepek előtt rendszerint erősödik a forgalom, áll a Napi Gazdaság írásában.
Ráadásul a vásárlók most az alacsonyabb árszinten is széles választékot kínáló modern kereskedelmi csatornákat keresik. Kérdés, hogy a kicsiknél hogyan alakult az ünnepi forgalom.
A piaci elemzők szerint a kiskereskedelmi szerkezet átalakulása az utóbbi tíz évben most érezteti először hatását - amikor a piac bővülése majdhogynem megállt. A kis alapterületű boltok ugyan eddig is panaszkodtak a bevásárlóközpontok és hipermarketek elszívó erejére, ám ez csak most vált valóban kimutathatóvá a forgalmukon is, írja a Napi Gazdaság.