3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt években a vetélkedők és valóságshow-k esetén az RTL Klub elsősorban Sebestyén Balázsra támaszkodott, aki rendre "hozta a kötelezőt". Most a Gyertek át szombat estét kell "csúcsra járatnia".

Augusztus utolsó napján ugyan elindult a csatornák őszi műsorrendje, az új programok azonban hétről-hétre kerülnek adásba. Egy héttel korábban szombaton az RTL Klub a Gálvölgyi Show-t vette elő, és utána debütált a laza társkereső műsoruk a Vigyél el. A mögöttünk hagyott héten pedig egy új formátummal próbálkozott a csatorna, a  Sebestyén Balázs vezette, több elemből összegyúrt Gyertek át szombat este című show-val. Az esti talkshow-k és a játékos vetélkedők stílusjegyeit is magán viselő műsor az Egyesült Államokban évek óta sikeresen fut, és az első adás kapcsán az RTL sem lehet szomorú.

A kereskedelmi célcsoportban ugyanis a második legnézettebb műsor volt, míg a teljes lakosság körében a hatodik helyen debütált. A műsor elindítása borítékolhatóan némi fejtörést okozhatott a csatorna vezetői számára, mert bár a műsorvezető iránt töretlen a bizalom, a két éve ősszel indított Vundersőn és Zuperszexi című műsor egy relatív rövid évadot követően lekerült a műsorról. Sebestyén Balázs új műsora világmegváltó dolgokat természetesen nem kínál, egy könnyed szombat esti műsornak viszont éppen megfelelőnek tűnik.


Hasonló a helyzet a TV2-n hétköznap esténként műsorra kerülő Ezek megőrültekkel, ami szintén nem a magas kultúra terjesztésének igényével készült, csupán egy óra laza kikapcsolódást kínál esténként. A TV2 ezúttal nem is próbálta „túlgondolni” a dolgokat, és talán ez is közrejátszik abban, hogy a mögöttünk hagyott héten ez lett a csatorna legnépszerűbb műsora mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve. A "celebszivatós" vetélkedő sikerének hátán pedig a TV2 sikeresen zárkózik fel főműsoridőben (19-23 óra között) a fő vetélytársára. A közönségarányt tekintve a két csatorna közötti különbség (18-49 éveseknél főműsoridőben) még mindig 7 százalékpont, ám ha figyelembe vesszük, hogy néhány hete a 10 százalékos különbség sem volt extrém, a felzárkózás eredményesnek nevezhető.

Néhány szó erejéig elkalandoznánk a köztévére, illetve annak legsikeresebb műsorára az Észak-Írország – Magyarország válogatott labdarúgó mérkőzésre, amely a 18-49-es korcsoportban és a teljes lakosságot tekintve is a legtöbb nézőt vonzotta. Az EB-selejtező ugyanakkor hiába volt sokkal lüktetőbb és izgalmasabb, mint a három nappal korábbi románok elleni találkozó, jóval kevesebben ültek a készülékek elé. A kereskedelmi célcsoportban ennek ellenére csak az M3-on sugárzott Szomszédok régi epizódja tudott a meccs mellett a top 50 legnézettebb műsor közé bekerülni. Más kérdés, hogy a teljes lakosságot tekintve 10 Duna TV-s műsor is szerepelt a múlt hét 50 legnézettebb műsora között.


A TV2 felzárkózásának eredménye lett az is, hogy a 37. héten ismét elcsíptek egy estét a kereskedelmi célcsoportban.

A múlt héten egyébként a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között a készülékek előtt ülők 19,5 százaléka nézte az RTL Klubot átlagosan. A TV2 (12,6% SHR) jelentősen el tudott lépni a Cool-tól (6,1% SHR). A F+ (4,8% SHR) kisebb közönségaránnyal volt kénytelen ezúttal beérni, míg a Viasat3 javított az egy héttel korábbi számain (3,7% SHR). A sereghajtó ezúttal a Duna TV (2,5% SHR) lett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!