Augusztus utolsó napján ugyan elindult a csatornák őszi műsorrendje, az új programok azonban hétről-hétre kerülnek adásba. Egy héttel korábban szombaton az RTL Klub a Gálvölgyi Show-t vette elő, és utána debütált a laza társkereső műsoruk a Vigyél el. A mögöttünk hagyott héten pedig egy új formátummal próbálkozott a csatorna, a Sebestyén Balázs vezette, több elemből összegyúrt Gyertek át szombat este című show-val. Az esti talkshow-k és a játékos vetélkedők stílusjegyeit is magán viselő műsor az Egyesült Államokban évek óta sikeresen fut, és az első adás kapcsán az RTL sem lehet szomorú.
A kereskedelmi célcsoportban ugyanis a második legnézettebb műsor volt, míg a teljes lakosság körében a hatodik helyen debütált. A műsor elindítása borítékolhatóan némi fejtörést okozhatott a csatorna vezetői számára, mert bár a műsorvezető iránt töretlen a bizalom, a két éve ősszel indított Vundersőn és Zuperszexi című műsor egy relatív rövid évadot követően lekerült a műsorról. Sebestyén Balázs új műsora világmegváltó dolgokat természetesen nem kínál, egy könnyed szombat esti műsornak viszont éppen megfelelőnek tűnik.
Hasonló a helyzet a TV2-n hétköznap esténként műsorra kerülő Ezek megőrültekkel, ami szintén nem a magas kultúra terjesztésének igényével készült, csupán egy óra laza kikapcsolódást kínál esténként. A TV2 ezúttal nem is próbálta „túlgondolni” a dolgokat, és talán ez is közrejátszik abban, hogy a mögöttünk hagyott héten ez lett a csatorna legnépszerűbb műsora mind a 18-49-es korcsoportban, mind a teljes lakosságot tekintve. A "celebszivatós" vetélkedő sikerének hátán pedig a TV2 sikeresen zárkózik fel főműsoridőben (19-23 óra között) a fő vetélytársára. A közönségarányt tekintve a két csatorna közötti különbség (18-49 éveseknél főműsoridőben) még mindig 7 százalékpont, ám ha figyelembe vesszük, hogy néhány hete a 10 százalékos különbség sem volt extrém, a felzárkózás eredményesnek nevezhető.
Néhány szó erejéig elkalandoznánk a köztévére, illetve annak legsikeresebb műsorára az Észak-Írország – Magyarország válogatott labdarúgó mérkőzésre, amely a 18-49-es korcsoportban és a teljes lakosságot tekintve is a legtöbb nézőt vonzotta. Az EB-selejtező ugyanakkor hiába volt sokkal lüktetőbb és izgalmasabb, mint a három nappal korábbi románok elleni találkozó, jóval kevesebben ültek a készülékek elé. A kereskedelmi célcsoportban ennek ellenére csak az M3-on sugárzott Szomszédok régi epizódja tudott a meccs mellett a top 50 legnézettebb műsor közé bekerülni. Más kérdés, hogy a teljes lakosságot tekintve 10 Duna TV-s műsor is szerepelt a múlt hét 50 legnézettebb műsora között.
A TV2 felzárkózásának eredménye lett az is, hogy a 37. héten ismét elcsíptek egy estét a kereskedelmi célcsoportban.
A múlt héten egyébként a 18-49-es korcsoportban 19 és 23 óra között a készülékek előtt ülők 19,5 százaléka nézte az RTL Klubot átlagosan. A TV2 (12,6% SHR) jelentősen el tudott lépni a Cool-tól (6,1% SHR). A F+ (4,8% SHR) kisebb közönségaránnyal volt kénytelen ezúttal beérni, míg a Viasat3 javított az egy héttel korábbi számain (3,7% SHR). A sereghajtó ezúttal a Duna TV (2,5% SHR) lett.
mfor.hu