Az Audi az év első hat hónapjában 780 500 autót adott el, 6,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eredmény a kínai, amerikai és nagy-britanniai értékesítés növekedésének köszönhető, mert az európai autópiac összességében zsugorodik, és magában Németországban is 4,3 százalékkal estek az eladások. A második fél évben az Audi nagy reményeket fűz az új A3 limuzin piaci szerepléséhez, amelyet Győrben gyártanak.
Rekordforgalomról számolt be hétfőn a BMW is. Az első fél évben a múlt év első feléhez képest 6 százalékkal többet, 954 500 darabot értékesítettek a BMW, a Mini és a Rolls Royce márkából. A növekedés motorja Ázsia volt, ahol 14,4 százalékkal ugrott meg az értékesítés. Az amerikai piacon 9 százalékos növekedést könyveltek el, Európában viszont stagnált a forgalom.
A két német vállalat a jó teljesítményt célként tűzték ki 2012 után, hiszen tavaly mindketten szintén rekordot értek el. A Volkswagen-csoportba tartozó Audi nem titkolt célja, hogy idén és is rekordot érjen el, és erről nem gondol kevesebbet a legnagyobb riválisa, a BMW sem.
MTI/mfor.hu