Tavaly a diszkont légitársaságok járatainak aránya 19,1 százalék volt, egy évvel korábban pedig 15,5 százalék. "A diszkont légitársaságok járatainak részaránya ezzel az elmúlt hat évben megnégyszereződött" - jelentette ki Dieter Kaden, a DFS ügyvezetője.
Tavaly hárommillió repülést regisztrált a DFS. A forgalmi listát a frankfurti repülőtér vezeti 489 ezer landolással és startolással, azaz napi 1340 repülési művelettel. A második helyen München áll 408 ezer startolással-landolással. A további sorrend Düsseldorf, Hamburg, Köln/Bonn és Stuttgart.
Az Internationale Tourismus-Börse (ITB) statisztikái szerint azonban Németország külföldi légi forgalmának növekedési üteme lassul. Tavaly 5,7 százalékkal nőtt az utasszám, míg 2004-ben 11,0 százalékkal és 2005-ben 7,9 százalékkal. Tavaly összesen 65,7 millió utas hagyta el a német reptereket külföldi célállomás felé, 3,6 millióval, több mint 2005-ben.
A DFS kormány által kilátásba helyezett privatizációjára Kaden szerint az idei év végén, vagy a jövő év elején kerülhet sor. Ehhez azonban meg kell teremteni még a törvényi előfeltételeket. Lehetséges új tulajdonosként egyes légitársaságok által alapított konzorcium, de akár pénzügyi befektetők is szóba jöhetnek.